Mies Curtiss Hadeksen takana on legendaarinen JT Nesbitt. Curtissin pääjohtaja Matt Chambersin mukaan Nesbitt liittyi yrityksen design-tiimiin viime heinäkuussa. Siitä lähtien mies on suunnitellut uutta Hades-mallia studiossaan New Orleansissa.
Nesbittin käsialaa ovat muun muassa Confederate Wraith ja toisen sukupolven Confederate Hellcat -moottoripyörämallit. Curtiss Motorcycles oli aiemmin Confederate Motorcycles, kunnes sen nimi muutettiin Curtiss Motorcycle'ksi ja Confederate myytiin brändinä muille, joten Nesbittin kädenjälki on tuttua valmistajan asiakaskunnalle.
"Raaka tunne, jota Nesbitt valaa jokaiseen koneeseen on ylittämätön. Hänen kykynsä valjastaa ja ilmaista pimeää energiaa Hades-moottoripyörässään kulminoituu pyörässä, joka on jäljittelemättömästi hänen", todetaan Curtissin tiedotteessa.
Nesbitt työskentelee rinnakkain Curtissin suunnittelija Jordan Cornillen kanssa. Vaikka molemmat työskentelevät itsenäisesti, ideoiden ristiinpölytys tuottaa luovassa työssä suurempia tuloksia kuin osiensa summan.
– Meillä on syvä ja kestävä kunnioitus materiaaleja kohtaan. Tavoitteemme Hadeksen kanssa on rakentaa niin vähän epätaloudellinen kone kuin on mahdollista. Tämä ei koske pelkästään sitä, miten moottoripyörä toimii, vaan myös sitä, miten se on rakennettu. Useimmat pyörän osat palvelevat useampaa kuin yhtä tarkoitusta. Kuten Miles Davis, soitamme niin vähän säveliä kuin on mahdollista, että silti pystyisimme ilmaisemaan tunteen. Se on minimalismia, totesi JT Nesbitt.
Hades saa virtansa yhdestä isosta fallosmaisesti horisontaalisesti eteenpäin sojottavasta akusta. Hadeksen voimalinjaa optimoidaan edelleen, mutta luvassa on vähintään 217 hevosvoiman teho ja 199 Newtonmetrin vääntö. Akkukapasiteettia on luvassa 16,8 kilowattia. Pyörä tulee tuotantoon 2020 ja sen hinta on vapaasti Yhdysvalloissa 75 000 dollaria.
Lisätietoja Hadeksesta löydät Curtissin sivustolta täältä.
Aiheesta aiemmin:
Tässä se on: Curtiss Zeus V8 – sähköinen luksusmoottoripyörä
Curtiss julkisti kaksi mieletöntä sähkömoottoripyörää: 0-100 km/h 2,1 s.