– Kokemuksella me voitettiin. Tuo ero tulee siitä, ettei kavereilla ole tarpeeksi ajoa alla, eikä siten kokemustakaan. Jos me oltaisiin ajettu myös tonnisella, olisi kierrosaikojen ero ollut varmaan kymmenen sekuntia, Päivärinta arveli Imatran kilpailun jälkeen. Sipoolainen oli kaikkien paikallaolijoiden tapaan järkyttynyt lauantain tapahtumista ja oli sitä mieltä, että kilpailun keskeyttäminen oli oikea päätös. Myös sivuvaunujen turvallisuuden vuoksi.
– Oli hyvä ettei lauantaina sadekelissä ajettu. Katurata on sateella ahdas ja paikkapaikoin vaarallisen liukas.
Osallistuminen Imatranajoon oli Team 44 Racing-kaksikolle osa MM-sarjan tauon testejä.
– Moottorin merkinvaihto on opettanut meille paljon tänä vuonna ja me ollaan nyt itse vastuussa moottorin kehittämisestä ja suorituskyvystä. Imatralla ei lauantain sadekelistä johtuen ehditty kokeilemaan kaikkea, mutta minusta tuntui, että moottori oli hivenen parempi, kuin viikko sitten Virtasalmella, Päivärinta mietiskeli.
– Sen näemme Unkarissa oliko näistä testeistä apua. Jos löysimme 5km/h lisää huippunopeutta voimme menestyksellä haastaa brittitiimit. Meillä on nyt aika paljon dataa Yamahan moottorista ja voimme nopeasti muuttaa asetuksia, jos ei muiden mukaan keretä. Laitteen on laukattava, jos meinaa menestyä MM-sarjan kapeassa kärjessä.
– Uskon, että nämä MM-sarjan tauon kaksi kuukautta vei meitä kokonaisuutena eteenpäin ja että ollaan Unkarin Pannoniaringillä vahvoilla brittien kanssa, uskoo Päivärinta, joka suuntaa kuljetuskalustonsa loppuviikosta kohti Unkaria.
Kuusi osakilpailuviikonloppua käsittävä Superside MM-sarja jatkuu kesäkuun viimeisenä viikonloppuna Unkarin Pannoniaringillä ajettavilla kahdella MM-startilla. Lauantaiiltana 29. kesäkuuta Suomen aikaa klo 19.15 ajetaan 9. ratakierroksen sprintti ja sunnuntaina 30. kesäkuuta puolilta päivin 15 kierroksen Gold Race.