Patentista selviää, että sekä ohjaustangon korkeus että tuulilasi säätyvät yhdessä nappia painamalla. Järjestelmän pitäisi tehdä sporttisesta moottoripyörästä paljon sopivampi sekä työmatka- että matka-ajoon.
On helppo uskoa, että supersport-pyörillä ajavat kaipaisivat välillä parempaa ergonomiaa päivittäisessä ajossa. Kehon painon pitäminen koko ajan ranteiden varassa on rasittavaa, kun samalla yrittää selvitä ruuhkista ja jonoista.
Hondalla näyttää olevan ratkaisu ongelmaan: säädettävä ergonomia.
Japanilaisvalmistajan patenttikuvista näkyy, että järjestelmä mahdollistaa ohjaustangon ja tuulilasin säätymisen pystysuunnassa. Patenttipiirrosten mukaan pyörässä on toiset putket säätyvää ohjaustankoa varten suurin piirtein samansuuntaisesti kuin etuteleskoopin putketkin.
Sekä ohjaustangon että tuulilasin korkeus säätyvät sähköisesti, ja tuulilasissa käytetään saksimaista mekanismia. Molemmat laitteet on liitetty toisiinsa niin, että ne säätyvät samaan tahtiin.
Jalkatappien ja istuimen asennon järjestelmä pitää ennallaan, joten on mielenkiintoista nähdä, jos se joskus etenee tuotantoon asti, millainen vaikutus muutoksella ajettavuuteen ja ajomukavuuteen on.
Asiasta kertoi ensin Outlook India.