Uusi mallivuosi näkee tutunväriset, mutta varsin uudistetut laitteet. Menestystä on tullut jo aiemminkin esimerkiksi nykyisen SuperCross-mestarin Ryan Villapoton myötä, ja Kawasaki uskoo kovasti lisää olevan tulossa uusittujen pyörien myötä.

KX250F tositoimissa.

Kawasaki KX250F:lle uusia piirteitä ovat hienommaksi jakeeksi hajottava ruiskutus, jonka pitäisi parantaa ala- ja keskialueen tehoa ja antamaan terävämmän vasteen kaasuun. Lisäksi siinä on kevyemmät ja vahvemmat männät. Etuhaarukka on päivitetty SFF Type 2:een, joka on varustettu esikuormituksen säädöllä, ja joka antaa paremman pidon eturenkaalle ja pehmeämmän jousituksen toiminnan.

KX250F

Aiempaa isommat terälehden malliset jarrulevyt parantavat pysähtymistä ja työntötankotyyppinen erujarrun pääsylinteri sekä entistä pitävämmällä aineella päällystetyt jarrupalat tarjoavat vahvaa jarrutusvoimaa ja ylivertaista hallintaa. 

Säädettävä ergonomia antaa jokaiselle kuljettajalle mahdollisuuden säätää molemmat mallit heidän omia henkilökohtaisia tarpeitaan ja ajotyyliään vastaaviksi. Lisäksi molemmissa on kisojen voittamiseksi tarkoitettuja ominaisuuksia kuten sähköinen lähdön kontrollointi, joka antaa etua varsinkin huonoissa keliolosuhteissa, kun pito on heikkoa, helposti käyttöönotettavat kolme plug and play -moottorikarttaa toimimaan eri radoilla sekä optiona tehdasvalmisteinen FI-kalibrointikitti.

KX450F.

Tärkeä kehtiysvaihe on ollut esitellä KX450F:ään Showa SFF-Air TAC (Triple Air Chamber - kolmi-ilmakammioinen) etujousitusyksikkö. Samaa käyttävät myös tehdaskilpakuljettajat. Showan etuina ovat tukevuus, äärimmäisen pehmeä toiminta, keveys sekä laaja setti helpostisäädettäviä asetuksia.

Voitettuaan peräkkäin jo neljännen Supercross-tittelinsä Kawasakilla, Villapoto pitää Kawasakin pyörää avaimena voittoihinsa ja odottaa entistä enemmän ensi vuoden pyörältä.

KX250 vuosimalli 2015:

KX250F

  • Moottori 249 cm3, 4-tahtinen yksisylinterinen, kaksoissuoraruiskutus
  • Parannettu ala- ja keskialueen teho
  • Progressiivinen kaasun linkitys
  • Kevyt 43 mm halkaisijaltaan oleva ruisku
  • Säädettävä ECU, kolme karttaa 
  • Optiona KX FI kalibrointikitti
  • Sähköinen starttiavustin
  • Kevyt alumiinirunko koostuu taotuista, valetuista ja pursovaletuista osista.

Uutta

  • Säädettävä ohjaustanko, 4 eri asentoa
  • Säädettävät jalkatapit, 2 eri asentoa
  • Eritoimiset etuhaarukat; toisessa 48 mm etuhaarukassa on jousi, toisessa iskunvaimennus, titaanipinnoitus estää kulumista. 
  • Takana uusi Uni-Trak takajousituksen linkitys, puristusvaimennuksen kaksoissäädettävyys antaa mahdollisuudet laajoihin säätöihin.
  • Lehtimalliset ylikokoiset jarrulevyt
  • Uusi tehdaslook ja grafiikka sekä moottorin ulkonäkö, jne.

KX450X vuosimalli 2015

KX450F.

  • Sähköinen starttiavustin
  • Säädettävä ECU, kolme karttaa 
  • Optiona KX FI kalibrointikitti
  • Showa SFF-Air TAC (Triple Air Chamber - kolmi-ilmakammioinen) etujousitusyksikkö
  • uusi tehomäntämalli jne. 

Lisätietoja Kawasakin sivuilta.