Pyörässä käytetään vuosimallien 2005-2008 GSX-R1000:n 999 cm3 moottoria. Sen teho on 150 hevosvoimaa ja vääntömomentti 108 Newtonmetriä. Se ei ole kadun tehokkain moottori, mutta retropyörien kärkeä, ja sillä pitäisi kyllä pärjätä mukavasti.
Suzuki Katana 2020
Äskettäin Suzuki hilasi joukon moottoripyörätoimittajia koeajamaan pyörää Japanissa. Tässä pieni katsaus eri mediaa edustaneiden toimittajien mielipiteistä.
Motorcycle.com, John Burns
"Lopulta uudessa Katanassa on kyse tyylistä, ja jos se kepittää sukat jaloistasi, et välitä sen töksähtelevästä kaasusta tai pienistä värinöistä. Voit oppia ajattelemaan, että sen kauneusvirheet ovat rakastettavia. Taiteen pitääkin tuottaa vähän tuskaa. Olin pettynyt, kun näin pyörän Kölnin mp-näyttelyssä viime syksynä, mutta en tutkinut sitä kaikista näkökulmistaan silloin, ja nyt kun olen katsellut sitä joka suunnasta ja ajanut sillä, se iskee minuun kuten todella tiukka, huippulaatuinen tuote tekee."
Motorcyclist, Adam Waheed
"Kiillotettu kaikin tavoin. Se on paras tapa kuvata vuosimallin 2020 Suzuki Katanaa. Huolimatta siitä, että siinä on käytetty vanhempaa moottoria, insinöörit ovat tehneet loistavaa työtä saadakseen jokaisen komponentin pyörässä toimimaan täydellisessä sopusoinnussa."
Ultimate Motorcycling, Ron Lieback
"Vuosimallin 2020 Suzuki Katanassa yhdistyy olennainen alkuperäisestä vuosimallin 1981 Katanasta moderniin teknologisesti edistyneeseen moottoripyörään - kombinaatio, joka luonnollisesti on haasteellista tehdä oikein. Suzuki teki sen: Katana yhdistää jo ennestään kunnioitettavan suorituskykyisen moottorin ergonomiaan, joka on riittävän kesy jokapäiväiseen ajoon, silti valmis vakavaan sport-ajoon tai sport touringiin."
Näistä kuvauksista voinee lyhyesti tehdä sen johtopäätöksen, että uusi Suzuki Katana 2020 on valmis paketti, joka on riittävän retro kantamaan Katana-nimeä, mutta myös riittävän moderni, että se tekee oikealla tavalla kunniaa aikanaan omalla tavallaan varsin vallankumouksellisen Katana-mallille.