Suzukin patenttihakemuksen mukaan ylösalaisin asennettu moottori mahdollistaa lyhyemmän akselivälin, jonka pitäisi parantaa käsiteltävyyttä, ja antaisi samalla tilaa pidemmälle takaswingille, jonka taas pitäisi olla hyvä asia pyörän vakauden kannalta, kertoo Morebikes.
Husaberg käytti - kuten Nembo aikoo nyt myöhemmin - samanlaista ratkaisua vuosina 2009 - 2012 570-malleissaan. Niiden tavoitteena oli ja on saada moottorin painopiste lähemmän pyörän massakeskipistettä ennemmin kuin akselivälin lyhentäminen.
Mielenkiintoista nähdä, toteuttaako Suzukin patentoimansa ratkaisun ja jos, milloin ja minkätyyppisessä pyörässä.
Aiheesta aiemmin: Onko maailma valmis tähän: Nembo 32, ylösalaisin oleva 200 hevosvoiman moottori ja 160 kg