Koko tuotantotiimi ja Ducatin pääjohtaja Claudio Domenicali oli juhlistamassa uuden tuotteen valmistuksen alkamista. Domenicali piti myös lyhyen puheen työntekijoille, jolloin samalla uudet pyörät rullasivat hihnalta.
Uuden EICMA:ssa viime marraskuussa julkistetun Diavelin sydämenä sykkii 1262 cm3 Testastretta DVT -moottori muuttuva-ajoituksisella desmodromisella venttiilikoneistolla. Moottorin teho on 157 hevosvoimaa ja vääntö 129 Nm, ja se on tietenkin Euro 4 -yhteensopiva.
Mallin alustaa on päivitetty entistä paremman käsiteltävyyden toivossa. Mukana on myös Boschin kaarteessakin toimivat ABS-jarrut. Leimaa-antavaa Diavelille on 17-tuumainen ja 240 mm leveä takarengas.
Malleja on kaksi, perus-Diavel 1260 ja S-malli, jossa on Öhlinsin jousitus, evo-versio shifteristä, paremmat jarrut ja erikoisvanteet.
Malli tulee Italiassa myymälöihin jo helmikuun puolivälissä, meillä maalis-huhtikuussa? Toivottavasti malli on nähtävillä Mp19-messuilla.
Diavel 1260 on saatavilla Sandstone Grey -värisenä, kun taas Diavel 1260 S on valittavissa joko Sandstone Grey tai Thrilling Black & Dark Stealth -väreissä.
Miten käy, nähdäänkö mallista XDiavel-versio ensi marraskuussa?
Aiheesta aiemmin: Ducati EICMA:ssa: makeaa mahan täydeltä - huipulla Panigale V4 R 236 hv