Polaris Finland aloitti toimintansa virallisesti viime vuoden lokakuussa, ja käytännössä toiminta siirtyi Vantaalla Porraskuja 5:n, 600 metriä pohjoisemmas kuin aiemmin.
– Juuri Kehä III pohjoispuolelle, Vesa Ylä-Outinen toteaa.
Uusi yhtiö vastaa myös Polariksen mönkijöiden ja kelkkojen sekä vastaavien myynnistä.
Miten toiminta on lähtenyt käyntiin?
– Tuotteidemme jakelukanavat ovat säilyneet samoina, joten asemat on säilytetty hyvin, plus pystyimme parantamaan kovasti kiitos vahvempien hartioiden. Sekä kelkkojen että mönkijöiden myynti kasvoi viime vuonna, kuten myös Indian-moottoripyörien, Ylä-Outinen kertoo.
Indian-moottoripyöriä myytiin viime vuonna Suomessa kaikkiaan 60 kappaletta, merkki kasvatti myyntiään 25 % edellisvuoteen. Se oli reippaasti enemmän kuin mitä moottoripyörien myynti kasvoi meillä viime vuonna keskimäärin. Uusia moottoripyöriä rekisteröitiin viime vuonna 12,2% enemmän kuin 2017.
– Lisäksi myimme loput Victoryt, yhteensä 10 kappaletta. Indianin myynti tulee kasvamaan edelleenkin. Meillä on hyvä mallisto, ja tänä vuonna saadaan uutuutena 1200-kuutioinen flattrack-vaikutteinen FTR1200 myyntiin. Se on meillä näytillä jo MP19-messuilla, ja kun se on tuollainen 120-hevosvoimainen putkirunkoinen fighteri, niin pöhinä on hyvä, Ylä-Outinen uskoo.
– Olemme kehittämässä parhaillaan jälleenmyyjäverkostoamme. Radical Motors Pori on tuorein jälleenmyyjämme. Itä-Suomesta meillä vielä puuttuu kauppias, samoin Baltiasta Rigasta ja Kaunaksesta.
Suomen Polariksen vastuulle kuuluvat kaikki Baltian maat.
– Virossa meillä on myyjät Tallinnassa ja Pärnussa, ja myös siellä myynti on vetänyt hyvin, Ylä-Outinen vakuuttaa.
– Tämä vuosiko? Uskomme, että mp-markkinat kasvavat, ja me erityisesti kasvamme vastedeskin. Tavoitteena on saada tänä vuonna kilpiin yli sata Indiania. FTR ei syö nykyisten malliemme myyntiä, vaan me saamme myyntiä muista segmenteistä.
Aiheesta aiemmin: Polaris ostaa Brandtilta tämän Polaris-liiketoiminnot, mm. Indianit