Nyt kaupan oleva Ducati 906 Paso on nelitahtinen, kaksisylinterinen ja kahdella desmodromisesti ohjatulla venttiilillä per sylinteri varustettu pyörä, jonka moottorista lähtee tehoa 88 hevosvoimaa. Pyörä rekisteröitiin Nigel Mansellin nimiin 8. lokakuuta 1991 hänen asuinpaikkakunnallaan Port Erinissä, joka sijaitsee Mansaarella.
Paso 906 esiteltiin 1989 korvaamaan alkuperäinen Renzo Pasolinin muistoksi 1986 nimetty 750-kuutioinen malli. Mansellin pyörän mittariin on kertynyt vain 22 000 kilometriä, ja sen mukana tulee aitoustodistus ja alkuperäiset Pason mainosbrosyyri ja käsikirja.
Paso 906 oli aikanaan merkittävä malli Ducatille, sillä se on ensimmäinen, joka on oikeasti aiottu nappaamaan siivu japanilaisten merkkien dominoimilta massamarkkinoilta. Vaikka Ducati oli vakaasti linnoittautunut V2-moottoreiden taakse, se oli jo tajunnut, että ilmajäähdytteisten moottoreiden kulta-aika oli takanapäin, koska tehoa tarvittiin lisää.
Pyörän tekniikka ja ulkoasu tulivat legendaarisen Massimo Tamburinin käsistä, ja on vaikuttanut syvästi erääseen Nigel Ernest James Manselliin.
Mansell kertoo muistelmissaan vierailleensa kerran Ferrarin tehtaalla 1989 silloin, kun oli merkin tehdaskuskina Formula 1 -luokassa ensimmäistä vuottaan. Hän sattui näkemään Maranellossa tehtaan parkkipaikalla kyseisen laisen Pason ja ohimennen kehuneensa sen ulkonäköä.
Ferrari oli tunnettu avokätisyydestään kuskejaan kohtaan, ja kun Masell oli muutamaa viikkoa aiemmin samoilla nurkilla nähnyt Ferrarin tuliterän Testarossan ja ihaillut sen ulkonäköä, niin tämän seurauksena viikon kuluttua tuliterä sellainen ilmestyi Mansellin kotiosoitteeseen.
Ducatin ihailu tuotti samanlaisen tuloksen, tosin tällä kertaa kesti kolme viikkoa, että pyörä oli hänen hallussaan.
Nigel Mansellille kuulunut vuosimallin 1989 Ducati 906 Paso on kaupan Silverstone Auctionsin huutokaupassa. Sen sivuille pääset suoraan tästä. Pyörän hinta arvioidaan 5000-6000 puntaan (plus 15 % preemio, mutta sikäläinen Alv mukaanluettuna). Se tarkoittaa noin 5500-6700 euroa.
Mikä parasta, pyörän peräosassa on myös Mansellin omakätinen omistuskirjoitus.
Maaliskuussa 2019 tulee 30 vuotta siitä, kun Nigel Mansell voitti ensimmäisen kisansa Ferrarin kauniilla 640 F1 -autolla Brasilian Gand Prix -kisassa.