Asiassa on perää juuri sen verran, että Suzuki Hayabusaa myynti Euroopassa loppuu tämän vuoden lopusta, sillä sen moottori ei täytä Euro 4 -standardin mukaisia päästövaatimuksia. Se olisi edellytys sille, että myynti voisi jatkua vuoden 2019 puolellakin.
Muualla maailmassa, esimerkiksi USA:ssa legendaarisen Busan myynti jatkuu täyttä häkää myös ensi vuonna, ja jatkunee vastakin.
Todennäköisempää on, että Suzuki esittelee ensi vuonna uuden Hayabusan. Miksi se luopuisi legendaarisimman myynnissä olevan mallinsa päivittämisestä? Vaikka myynti kappalemääräisesti ja varmaan myös tilimielessä tehdään pienemmillä malleilla, merkki tarvitsee "tuon ostan vielä jonain päivänä" -malleja, jotka rakentavat brändiin legendan makua.
Muistaako enää kukaan, milloin Hayabusaa on viimeksi päivitetty? Joka tapauksessa kilpailijat menevät ohi ominaisuuksissa jo vasemmalta ja oikealta ainakin mitä tulee elektroniseen varustukseen ja moniin muihinkin ominaisuuksiin.
Joten luotetaan siihen, että Susna haluaa pitää nenänsä pinnalla, ja tuo lopulta sen uuden mallin markkinoille. Vaikka vähän pakon (Euro 4) sanelemana - mutta kuitenkin. Sitäpaitsi ensi vuosi on mallin 20-vuotisjuhlavuosi, joten siinäkin mielessä olisi otollista esitellä uusi Hayabusa.
Maailmalla liikkuvien huhujen toinen haara myös vakuuttelee uuden Busan tuloa.