FEMAn listaus perustuu Euroopan komission pikahälytysjärjestelmään eli RAPEXiin, joka mahdollistaa nopean tiedonvaihdon eri Euroopan maiden ja komission kesken. Järjestelmä koskee ei-ruoka-aineita ja se on rakennettu varmistamaan, että myynnissä on vain kuluttajan kannalta turvallisia tuotteita.
Viikko 48: Kawasaki, Ninja H2 SX. Pyörät, jotka on valmistettu 2018. Keskiseisontatuki saattaa avautua kesken ajon, mikä voi aiheuttaa kasvaneen onnettomuusriskin.
Viikko 47: Aprilia RSV4 1000 / Tuono V4 1100. Radiaalipääsylinterin ongelma RSV4 1000 RR, RSV4 1000 RF, TUONO V4 1100 RR, ja TUONO V4 1100 -malleissa. Valmistusvika pääsylinterin männässä. Voi vaikuttaa hydrauliikkaan, joka taas puolesta voi pidentää pysähtymismatkaa.
Viikko 47: Ducati Panigale ja Hypermotard, mallivuosi 2018. Tietyissä ajoneuvoissa takajarrupalojen kitkamateriaali voi irrota palan pohjasta. Tämän seurauksena takajarrun teho voi heiketä, mikä saattaa johtaa onnettomuuksiin.
Viikko 47: Harley-Davidson Softail, Touring, Trike, CVO & Police -mallit. Vuosina 2017 ja 2018 välisenä aikana valmistetut pyörät. Sisäinen vuoto hydraulisen kytkimen ohjausmekanismissa voi aiheuttaa sen, että voimansiirtoa ei pysty irrottamaan toisiovedosta. Tämä voi johtaa pyörän hallinnan menettämiseen.
Viikko 46: GASGAS EC/XC 250/300-mallit. Ajoneuvot, jotka on valmistettu toukokuun 2017 ja toukokuun 2018 välisenä aikana. Väärien mittojen vuoksi etupyörän akseli voi rikkoutua. Tämä voi johtaa onnettomuuksiin.
Viikko 46: Suzuki, DL650A, GSX-S750, GSX-R1000-mallit. Mallivuosi 2017 – 2018. Virheellisen polttoainepumpun tiivistyksen vuoksi polttoainepumpun O-rengas voi kiertyä. Tämän seurauksena polttoainetta voi vuotta.
Viikko 46: Bering, lämmitettävät mp-ajohanskat Vesuvio ja Oxsana. Välimatka sähköisten piirien välillä on liian pieni. Hansikkaitten sisus kuumenee. Lisäksi tuote voi antaa sähköiskun tai hän voi saada palovammoja ylikuumenevesta käsineestä.
Asiasta lisää FEMAn sivuilla.
Aiheesta aiemmin: Moottoripyörien takaisinkutsut Euroopassa viikkojen 26 - 39 välillä