Messuilla järjestelmä oli asennettu Hondan Africa Twiniin. Eeran ajatus on siinä, että yhdistetään hyvä ajettavuus huonoilla teillä ja jopa maasto-olosuhteissa ja samalla varmistetaan se, että pyörän selästä on paikalla oltaessa helppo ulottua maahan.
Käytännössä sähköisesti ohjattu Showa Eera Heightflex pitää jousituksen korkeuden samalla tasolla kuormasta riippumatta, mutta myöskin laskeutuu alas, kun pyörä on paikallaan.
Showan tiedotteessa todetaan, että kyseessä on maailman ensimmäinen elektronisesti ohjattu moottoripyörän korkeudensäätöteknologia, jossa yhdistetään sähköisesti ohjattu hydrauliikkaventtiili ohjaamaan öljyn määrää.
Kun pyörä pysähtyy, istuinkorkeutta alennetaan automaattisesti, että kuljettajan on helpompi ylettyä maahan.
Ajon aikana pyörän korkeus optimoidaan automaattisesti riippumatta kuljettajan tai kuorman painosta. Eerassa ei käytetä moottoreita, joten se on kevyt ja kompakti.
Eera on suunniteltu erityisesti adventure- ja touring-pyöriin, mutta se voidaan asentaa myös muuntyyppisiin pyöriin.
Showa kertoo kehittäneensä uuden tyyppisen sähköisesti säädettävän hydrauliikkaventtiilin nimeomaan moottoripyörien vaimentimiin, kun perinteiset venttiilit taas ovat autoissa käytettyjen konversioista. Luvassa pitäisi olla ylivertaista käsiteltävyyden vakautta ja ajomukavuutta.
Vielä ei ole tietoa siitä, milloin järjestelmä tulee tuotantoon, mutta se kuulostaa selllaiselta, että ratkaisee monen seikkailupyöristä kiinnostuneen ongelman siitä, että pysähtyneenä jalat eivät kunnolla ulotu maahan. Tällöin riski kaataa pyörä paikallaan tai sen hankala hallinta saattaa estää haluamansa laisen seikkailupyörän hankinnan.