Vuosimallin 2019 BMW F 850 GS Adventure perustuu viime vuonna EICMA:ssa esiteltyyn päivitettyyn F 850 GS -malliin, joten kuten Bemarin mallistossa yleensäkin, Adventure-versio vie mallin vielä offroad-kelpoisempaan suuntaan.
Moottori on sama 853 cm3 rinnakkaisylinterinen twini joka rouskuttaa myös F 850 GS -mallissa. Tehoa siinä on 70 kW / 95 hv / 8250 rpm ja vääntöä 92 Nm 6250 rpm. Moottorin värinät vaimennetaan kahden tasapainoakselin avulla.
Pyörä on ainakin paperilla painavan tuntuinen, tankattuna 244 kg. Polttainetankin tilavuus on kasvatettu 23 litraan, joten sen turvin pitäisi pystyä ajamaan jopa yli 550 kilometriä tankillisella, BMW väittää.
Adventuressa on BMW:n termiä käyttääksemme uusi "terässilta"-runko (teräsristikkorunko), joka on tukevampi ja parantaa ohjauksen täsmällisyyttä.
BMW:n peruselektroniikkasettiin kuuluvat Road- ja Rain -ajotapavalinnat tulevat pyörän mukana, samoin ABS-jarrut ja ajonvakautus sekä LED-ajovalo.
Lisävarusteena on saatavilla Riding Modes Pro -paketti, johon kuluvat sitten myös Dynamic, Enduro ja Enduro Pro -ajotapavalinnat. Myös sähköisesti säätyvä jousitus on optiona kuten dynaaminen jarruvalokin sekä dynaaminen sutimisenesto ja kaarre-ABS:ät.
Muita olennaisia muutoksia ovat korkeampi ja leveämpi matka-ajoonkin sopiva tuulilasi. Se on asennettavissa kahteen eri asentoon.
Ergonomian parantamiseksi jarru- ja vaihdepolkimet ovat säädettävissä. Moottorin suojaputket ja teräksinen laukkuteline tulevat vakiona.
Mittaristoksi saa optiona 6,5 tuuman väri-TFT-näytön.
Pyörä on saatavilla perusvärityksen lisäksi myös Exclusive ja Rallye -väreissä. Kuusivaihteisen vaihdelaatikon voimansiirto takapyörään hoidetaan ketjulla, joka on nyt sijoitettu pyörän vasemmalle puolelle.
F850 GS Adventureen on ainakin Saksassa saatavilla myös eCall-toiminta lisäoptiona.
Valmistajalla on tarjolla pitkä lisävarustelista myös tähän keskikokoiseen adventuremalliin.
Edit 13.11.2018 klo 13.57: korjattu väri-TFT-näyttö optioksi sekä vetotapa ketjuksi.