– Pyysimme tilaajaa siirtämään asfaltoinnin aloittamisen ensi vuodelle, koska näin toimien mahdollistettiin runkovalmiin ratapohjan käyttäminen dumpperien ajoväylänä turva-alueiden maansiirrossa. Lisäksi massanvaihdon kriittinen rataosuus saa enemmän painumisaikaa, toteaa Destian projektipäällikkö Ilkka Kaarakainen.
Tilaajan edustaja hankejohtaja Timo Pohjola on tyytyväinen tehtyihin ratkaisuihin,
– Destian pitkä kokemus väylärakentamisessa on mahdollistanut parhaiden menetelmien käytön, Pohjola iloitsee.
– Kansainvälisen Grand Prix -radan rakentaminen on ainutlaatuinen kokemus. Kaikki täytyy tehdä viimeisen päälle, koska työn tuloksen tulee televisioinnin välityksellä näkemään koko maailma, Pohjola jatkaa.
Parhaillaan valmistellaan alueen läpikulkevan KymiRing-kadun rakentamisen aloittamista. Katu liittyy itä- ja länsipäässä valtatie 12:lle rakennettaviin liittymiin.
Talviaikana ei ole mahdollista tehdä Grand Prix -radan viimeistelytöitä ja siksi työaika käytetään perusinfrastruktuurin rakentamiseen. Talvi edesauttaa rakennettujen turva-alueiden painumista ja mahdollistaa viimeistelyn aloittamisen keväällä pintarakenteiden osalta. Niitä ovat turvasora- ja nurmialueet sekä asfalttiturvakaistat.