Patenttihakemusten perusteella näyttää siltä, kertoo Motorcycle Thailand, että Honda on kehittämässä ainakin kahta eri turbodesignia. Toinen niistä on kaksisylinterinen rinnakkaismoottori, joka perustunee VFR1200 F:n moottorin puolikkaaseen. Siinä turbo on sijoitettu taemman sylinteririvin paikalle ja välijäähdytin sen yläpuolelle, ilmanpuhdistimen tilalle.
Tästä konseptista pitäisi lähteä noin 160 hevosvoiman teho, eli saman verran VFR1200 F:n kanssa vain puolella nykyisestä moottorin kuutiotilavuudesta.
Käänteinen turborivinelikko
Toinen version on mielenkiintoisempi: rivinelonen, jossa on pieni turboahdin alhaalla kampiakselin edessä. Moottori noudattaa käänteistä arkkitehtuuria, missä sylinterien imuaukot ovat edessä ja pakoaukot takana. Sylinterit on kallistettu hieman taaksepäin suhteessa pyörn runkoon, aivan kuten Honda NSFR Moto3 -kilpapyörässä.
Vaikutin näiden osalta Hondalla kuten muillakin turbolla viritettyjä moottoreita suunnittelevilla on tuleva eurooppalainen lainsäädäntö, joka vuodesta 2017 eteenpäin pakottaa moottoripyörävalmistajat vähentämään CO2-päästöjen määrää entisestään. Monet Euroopan valtiot verottava tänä päivänä autoja hiilidioksidipäästöjen määrän mukaan, ja on odotettavissa, että aikanaan myös moottoripyörien verotusperusteista ainakin osa on päästöperusteisia.
Tavoitteet pienentää polttoaineenkulutusta ja päästöjä on johtamassa sekä autojen että moottoripyörien osalta siihen, että elämme viimeisiä aikoja jolloin liikenteessä on vapaastihengittäviä isokuutioisia moottoripyöriä ja autoja. Pian kaikki ovat kuutiotilavuudeltaan puolta pienempiä, turboahdettuja ja ilmeisesti myös kevyempiä kuin nykyiset pyörät.