James May selittää, että neljän pyörän myyminen ja yhden ostaminen niiden tilalle oli vähän vaikea asia lopulta toteutettavaksi. Sen vuoksi hän halusi jakaa tapahtuneen siinä toivossa, että hänen lukijansa vakuuttaisivat hänen toimineen oikein. Tai sitten eivät, hän ei kuulemma oikeasti välitä.
Hänen ostamansa pyörä on sikäli erikoinen, että se on vuosimallin 1969 Honda CB750 tuutti, ja kuuluu niiden ensimmäisen 7414 kappaleen joukkoon, jossa moottorin kotelon osia on valmistettu hiekkavalulla. Siitä eteenpäin kaikkien noin +550 000 Tuutin moottorin kotelot on valmistettu ruiskuvalamalla.
May kertoo, että itse asiassa kyse ei ollut aidosta hiekkavalusta, vaan muuten samanlaisesta valuprosessista kuin ruiskuvalussa, mutta paineen sijasta sulan metallin alettiin valua omalla painollaan muottiin. Molemmissa menetelmissä on etunsa ja haittansa, mutta tässä tapauksessa ero on siinä, että alkupään kappaleiden moottorit näyttävät karummilta kuin jälkipään, mikä tekee niistä harvinaisempia ja kalliimpia.
Mayn Tuutti on noin 4000 ensimmäisen joukossa valmistettu.
Mies kertoo liittyneensä nyt outoon globaaliin varhaisten CB750-fanien veljeskuntaan: "Kyllä, minulla on myös yksi niistä, mutta maksoin 10 kertaa enemmän kuin sinä, koska halusin paskannäköisen moottorin".
Mayn omin sanoin Tuutin moottorista: "Karu kuin metsäsian perse. Minä otan sen."
Tarina löytyy Drivetriben sivuilta täältä.