Mielenkiintoiseksi julkistuksen ajankohdan tekee se, että Kölnin Intermot-messut päättyivät vain muutama päivä sitten, ja siellä Ducatilla oli näytillä päivitettynä Scramblereita, miksi tällainen välijulkistus?
Onko kyse vain siitä, että Scrambler-tuoteperhe halutaa pitää hieman erillään varsinaisesta Ducati-tuotesarjasta, vaiko sitten julkisuuden maksimoimisesta?
Joka tapauksessa Milanon EICMA-messut ovat marraskuun alussa, eikä niihinkään ole kuin muutama viikko. Koska kyseessä on "vain välijulkistus", emme todennäköisesti näe kokonaan uutta mallia, vaan päivityksen.
Veikkauksemme siksi onkin, että Ducati päivittää 1200 Multistrada Enduronsa 1260-kuutioiseksi, kuten sisarmallinsakin on. Toinen vaihtoehto on Multistrada 950 Enduro.
1260 Multistrada Enduro on joka tapauksessa odotettavissa ollut vaihtoehto, ja noudattaa loogisesti Ducatin mallien päivityspolitiikkaa. Ytimessä olisi siis moottorin päivittäminen muuttuvalla venttiilien ajoituksella varustetuksi Testastretta DVT 1262 -moottoriksi, joka rinnakkaismalli Multistradassa puskee 158 hevosvoimaa. Muuttuvalla venttiilien ajoituksella varustetussa moottorissa on 85 % väännöstä käytössä jo alle 3500 kierroksen. Tämä, jos mikä istuu Enduro-malliin hyvin.
Täytyy myös muistaa BMW:n R-sarjan seikkailupyörien juuri tapahtunut moottorien päivitys 1250-kuutioisiksi, mikä haastaa Ducatia entisestään.