Tämä oli ensimmäinen kerta, kun Energica osallistui Kölnin näyttelyyn. Yritys pitää Saksaa avainmarkkinana kaupalliselle kehittymiselleen, ja tällä hetkellä sillä on viisi jälleenmyyjää maassa.
Merkki valittiin ainoaksi FIM Enel MotoE World Cupin valmistajaksi. Maailmanlaajuisen sähkömoottoripyörien mestaruussarjan merkitys on valmistajalle oletettavasti merkittävä asia. Sähköinen moottoripyöräurheilu tekee tuloaan, ja auttaa omalta osaltaan lyömään voimanlähdettä läpi. Yksittäiselle merkille sarja myös merkitsee isoa myynnin lisäystä.
Intermotissa merkki esitteli viisi moottoripyörää, mukana myös kisapyörän, Energica Ego Corsan, demomalli. Pyörää on käytetty ajodemoissa kilparadoilla MotoGP-kisojen yhteydessä pitkin vuotta.
Energica Egosta valmistaja toi näytille Sport Black -version, jossa on uudet grafiikat ja väri. Grafiikat ovat peräisin FIM Enel MotoE World Cupin Enercigaa tukevilta sponsoreilta, joten pyörä tarjoaa mahdollisuuden tuntea itsensä miltei viralliseksi kisakuskiksi. Pyörässä on myös hiilikuituosia painoa keventämässä ja kisatunnelmaa luomassa.
Allaolevien päivitysten ohella kaikissa mallivuoden 2019 Energicoissa on pikalataus, 4,3 tuuman mittaristovärinäyttö, neljä moottorikarttaa (Urban, Eco, Rain, Sport - neljä eri regeneroivan moottorijarrutuksen tapaa Low, Medium, High, Off) ja pysäköintiassistentti.
USB-portti on ainoastaan Eva, Eva 107 streetfighter ja Eva EsseEsse9 retromallissa sekä optiona Ego sportbikessä.
Vuoden 2019 Energica-malliston päivitykset
– Luiston/sutimisen esto vakiona. Edistynyt toiminto tarjoaa kuusi eri valintaa.
– Vakionopeudensäädin, joka käyttää sähköistä jarrua nopeuden vähentämiseen ja samalla kasvattaa jarrutustehoa.
– Uusi sähköinen kaasun hallinta: kasvattaa moottorin väännön lineaarisuutta ja täsmällistä hallintaa. Uusi järjestelmä tunnistaa jopa alle asteen sadasosan kahvankäännökset (<0,01°).
– Sähköisesti lämpeävät kahvat.
Ohjelmistopäivitykset kaikkiin Energicoihin
Energican ohejlmistopäivitykset ovat saatavilla heti mallivuoden 2019 alusta ja ne hyödyttävät kaikkia jo aiemminkin valmistettuja Energicoita.
– Latauksen keskeytys ennaltamäärätylle tasolle: pyörä voidaan määrittää pysäyttämään lataus tietylle tasolle. Käyttäjä voi määrittää tason mittaristosta.
– Akkulaturi: parannuksia pyörän mukana kulkevan laturi jäähdytyksen ohjaukseen. On mahdollista myös aktvoida äänetön latausmoodi.
– Enemmän latausta lyhyemmässä ajassa. Uusi ohjelmisto kasvattaa latausvirtaa pikalatauksessa vähentäen latausaikaa 15 %.