Uudessa Street Scramblerissa käytetään samaa uutta moottoria kuin Street Twinissäkin, joten sen teho on 65 hevosvoimaa eli 10 heppaa, 18 % enemmän kuin aiemmin. Moottori myös kiertää korkeammalle, huipputeho saadaan 7500 kierroksella minuutissa. Vääntö on pysynyt ennallaan, 80 Newtonmetrissä, mutta se on huipussaan 3200 kierroksella minuutissa, kun Street Twinissä sama huippuvääntö saavutetaan 3800 kierroksella.
Valmistaja on myös panostanut scramblerimaiseen soundiin ja avoimeen, pystyyn ajoasentoon, johon kuuluvat leveä ohjaustanko ja eteenviedyt jalkatapit sekä 19 tuuman eturengas.
Edessä on Brembon nelimäntäinen jarrusatula kuten Twinissäkin ja uusittu etuhaarukka, jonka tukevuutta on lisätty sillä, että liukuputkien välimatkaa toisistaan on kasvatettu.
Renkaat ovat kaksitoimiset, joten ne soveltuvat paitsi teille, myös kevyeen offroad-ajoon. Istuinkorkeus on maltilliset 790 millimetriä.
Kuten Twinissä, myös Scramblerissakin on nyt kaksi ajotapavalintaa Road ja Rain, jotka vaikuttavat kaasun vasteeseen ja luiston/sutimisenestoon. Luistonestoa voi myös säätää erikseen. Pyörässä on poiskytkettävät ABS-jarrut ja luistokytkin.
Moottorissa on pyritty keveyteen käyttämällä magnesiumosia, myös kampiakseli sekä tasapainoakselit ovat aiempaa kevyemmät. Samoin uusi kytkin on aiempaa kevyempi.
Istuimen alta löytyy usb-liitin, jolla voi ladata esimerkiksi matkapuhelinta ajon aikana. Takavalo on toteutettu Ledein.
Mittaristo on niin ikään uusittu tuoreeseen malliin.
Scramblerin samoin kuin Street Twininkin huoltoväli on nyt 16 000 kilometriä. Pyörä on saatavissa myös A2-korttiluokkaan sopivana versiona.
Tarjolle tulee kolme värivaihtoehtoa: Fusion white, Cranberry Red sekä Khaki Green / Matt Aluminium.
Triumph Street Scrambler |
tekniikka |
Moottori | 2-sylinterinen, nestejäähdytteinen, 270° kampiakselikulmalla varustettu 4-venttiilikansin toteutettu SOHC |
Kuutiotilavuus | 900 cm3 |
Poraus x isku | 84.6 x 80 mm |
Puristussuhde | 11:1 |
Huipputeho | 65 hv / 48 kW @ 7,500 rpm |
Maksimivääntö | 80 NM @ 3,200 rpm |
Pakoputkisto | 2:kahteen putkisto,kaksi harjattua vaimenninta |
Toisioveto | O-rengasketju |
Kytkin | märkä, monilevyinen, luisto, vaijerikäyttöinen |
Vaihteisto | 5-vaihteinen |
Runko | Teräsputkikehtorunko |
Keinuhaarukka | teräsputkea, kaksipuoleinen |
Eturengas | 100/90 R19 |
Takarengas | 150/70 R17 |
Etujousitus | KYB 41 mm, 120mm jousto |
Takajousitus | KYB:in kaksi takaiskunvaimenninta, säädettävä jousen etujännitys, 120mm jousto |
Etujarru | 310 mm levy, Brembon 4-mäntäinen kiinteä satula, ABS |
Takajarru | 255 mm levy, Nissinin 2-mäntäinen kelluva satula, ABS |
Istuinkorkeus | 790 mm |
Akseliväli | 1445 mm |
Hinta | Ei vielä tiedossa |