Indian FTR1200:n moottori on 1203-kuutiosenttimetrinen 120-hevosvoimainen nestejäähdytteinen V2 ja vääntöä on luvassa 115 Nm. Vääntökäyrän pitäisi olla loiva, ja kulun pitäisi olla "vaivatonta" matalilta kierroksilta lähtien. Moottorin puristussuhde on 12.5:1. Tuplaläppärungot takaavat hyvän kaasunvasteen ja voimanjaon. Moottorissa käytetään magnesiumosia painon minimoimiseksi. Lisäksi siinä on matalavitkainen kampiakseli kierrosherkkyyden parantamiseksi.
Pyörän muotoilu ja tyyli on perua Amerikan flat track -ratoja vuodesta 2016 lähtien hallinneesta FTR750 -kisapyörästä. Tyyliin on otettu inspiraatiota myös viime vuoden Milanon messuilla julkaistusta FTR 1200 Custom -konseptista, joka oli ikäänkuin tutkielma siitä, millainen ratavaikutteinen moottoripyörä voisi olla.
FTR 1200:ssa on trellisputkirunko ja sporttinen ajoasento. Molemmissa malleissa on käännetty etuteleskooppi ja Brembo tuplaradiaalijarrut. Polttoainetankki on istuimen alla alemman painopisteen ja paremman painonjakauman vuoksi. Ilmansuodatin on asennettu suoraan moottorin yläpuolelle samalla tavalla kuin FTR750 kisapyörässä ilmavirran optimoimiseksi ja tehon maksimoimiseksi.
Molemmissa malleissa on myös samanlainen takajousitus ja keinuhaarukka - ei pelkästään kisapyöräulkonäön vuoksi vaan hyvän pidon turvaamiseksi. Alla on Dunlopin uudet katurenkaat, joissa on flat track -pohjainen kuvio. Loppuvoimasiirron hoitaa ketjuveto ja kisalookin turvaa ProTaperin alumiininen flat track -ohjaustanko.
Sekä FTR 1200:ssa että FTR 1200 S:ssä on LED-valot, nopeasti lataava USB-liittymä sekä vakionopeudensäädin.
FTR 1200 S:ssä on lisäksi
- – täysin säädettävä jousitus ja puristus- ja paluuvaimennus sekä edessä että takana
- – 4,3 tuuman kustomoitavat LCD-kosketusnäyttö ja Bluetooth-liitettävyys
- – kallistuskulmaan reagoiva ajovakauden hallinta
- – ABS ja sutimisenesto
- – keulimisen esto
- - kolme ajotapavalintaa: sport, standard ja rain
– Visiomme oli alusta alkaen olla enemmän kuin perinteinen amerikkalainen V-2 brändi. Etsimme koko ajan tapaa miten laajentaa Indian Motorcyclen tarjontaa yhä laajemmalle motoristikunnalle, ja FTR1200 edustaa merkittävää askelta tässä strategiassa, totesi Indian Motorcyclen pääjohtaja Steve Menneto. – Indian Motorcycle perustettiin suorituskyvyn ja innovaation pohjalta, ja me pysymme perustajiemme ajatuksessa pyrkiä jatkuvasti eteenpäin.
Pyörien kehitystyö on kestänyt monta vuotta, ja se on sisältänyt mm. miljoonan mailin, 1 609 000 kilometrin edestä simuloituja ajoja sekä kymmeniä tuhansia kilometrejä testiajoja sekä palautetta mm. Indianin flat track -mestaruussarjan kisatiimiltä.
FTR1200 on saatavilla Thunder Black -värityksellä sekä eri tehoisilla moottorin viritysasteilla ainakin Yhdysvalloissa. Täyden 90 kilowatin version lisäksi luvassa on 70 kW tai A2-yhteensopiva tehoversio.
FTR1200 S on puolestaan saatavilla Indian Motorcycle Red over Steel Graynä, Titanium Metallic over Thunder Black Pearlina tai Race-Replica -värityksellä.
Pyörät toimitetaan jälleenmyyjille vuoden 2019 ensi puoliskon aikana. Hintoja ei ole vielä tiedossa.