Uuden moottorin mielenkiintoisin yksityiskohta on ShiftCam-teknologia, jota olemme jo aiemmin esitelleet videon voimin. Siinä imupuolen nokka-akselilla on kahdet vierekkäiset nokat per venttiili, joita käytetään vuoron perään tehontarpeen mukaan. Matalilla tehoilla käytetään pienemmän noston nokkia, ja kun "välvit avataan", imuventtiilien nostovuoroon kytketään isomman noston nokat. Nokka-akseli siirtyy tätä menetelmää käytettäessä sivusuunnassa.
BMW R 1250 GS HP
Moottorin toimintaa selventävään juttuun ja videoon pääset tästä: Päivän video: uusi 2019 BMW R 1250 GS Shiftcam - 134 hevosvoimaa, tuplanokat imupuolella
Paitsi vaihtuvia tuplanokkia, nokat myös avautuvat imupuolella epäsymmetrisesti, jolloin syntyvän pyörteen pitäisi taata seokselle parempi palotapahtuma ja tehokkaampi palaminen.
BMW R 1250 RT
Uuden moottorin luvataan myös pienentävän kulutuslukemia ja päästötasoa koko kierroslukualueella tapahtuneen tehon- ja väännönnoston lisäksi.
Muita muutoksia moottorissa ovat nokkaketjun korvaaminen hammasketjulla, optimoitu öljynsyöttö, tupla ruiskuventtiilit ja uusi pakoputkisto.
BMW R 1250 GS HP
Uusissa BMW R 1250 GS:ssä ja R 1250 RT:ssä on vakiona kaksi ajomoodia, Automatic Stability Control ASC eli ajovakautusjärjestelmä ja mäkilähtöavustin.
Tehdastilauksesta pyöriin saa hankittua myös Pro-ajovalinnat, jolloin saa lisää ajotapavalintoja, dynaamisen sutimisen esto DTC:n, ABS Pron, mäkilähtöavustimen Pro-version ja jarruassistentin.
BMW R 1250 RT
Riding Modes Pro -optio pitää sisällään "Dynamic" -ajomoodin sekä dynaamisen sutimisen eston DTC:n. R 1250 GS:ään saa myös "Dynamic Pro", "Enduro" ja "Enduro Pro"-ajotapavalinnat.
ABS Pro on vakiovarusteena RT:ssä, mutta tulee GS:ään Riding Modes Pro -valinnan mukana. Dynamic Brake Control DBC vähentää moottorin vääntöä jarrutuksen aikana, jolloin takapyörä jarruttaa vapaasti, mikä lyhentää jarrutusmatkaa.
BMW R 1250 GS HP
Elektronisesti säätyvän kuorman muutokset automaattisesti kompensoivan jousituksen uuden sukupolven version saa nyt myös 1250 RT:hen.
LED-päivänajovalot saa optiona 1250 GS:ään ja RT:hen. GS:ssä on LED-ajovalo vakiona.
BMW R 1250 GS HP
1250 GS:ssä on 6,5 tuuman TFT-mittaristoklusteri vakiona ja samoin liitettävyys eri lisälaitteisiin, kuten matkapuhelimeen.
1250 RT:ssä on 5,7 tuuman TFT-näyttö. Tämän tukena on analogiset nopeus- ja kierroslukumittari.
BMW:n älykäs hätäpuhelujärjestelmä on saatavissa tehdasoptiona.
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS ja R 1250 RT
- - Isompi ja teknisesti edistyneempi bokserimoottori, ShiftCam-teknologia
- - Muuttuva imuventtiilien ajoitus ja epäsymmetria
- - Lisää tehoa ja vääntöä 100 kW (136 hv) 7 750 rpm ja 143 Nm 6 250 rpm (aiemmin: 92 kW (125 hp) 7 750 rpm ja 125 Nm at 6 500 rpm))
- - Moottorin kuutiotilavuuden kasvu 1 254 cc (aiemmin 1 170 cc, kasvu 84 cc).
- - Optimoitu öljynsyöttö ja männän jäähdytys
- - Nakutuksen tunnistin
- - Uusin moottorin ohjausjärjestelmä ja tuplaruiskusuutinten käyttö
- - Uusi pakoputkisto
- - RT:ssä uusi lisäetuspoileri
- - Kaksi ajomoodia, ASC ja mäkilähtöavustin vakiona
- - Optiona eri elektronia apujärjestelmiä
- - 1250 GS:ssä LED-ajovalo vakiona
BMW R 1250 GS HP
Hinnat alkaen:
BMW R 1250 GS HP
R 1250 GS: Sisältää lämmitettävät kahvat ja laukkujen kiinnikkeet. 3 vuoden takuu. 23 300 €
BMW R 1250 RT
R 1250 RT. 3 vuoden takuu. Hinta 25 200 €.
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 GS HP
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
BMW R 1250 RT
BMW R 120 RT