Uuden moottorin mielenkiintoisin yksityiskohta on ShiftCam-teknologia, jota olemme jo aiemmin esitelleet videon voimin. Siinä imupuolen nokka-akselilla on kahdet vierekkäiset nokat per venttiili, joita käytetään vuoron perään tehontarpeen mukaan. Matalilla tehoilla käytetään pienemmän noston nokkia, ja kun "välvit avataan", imuventtiilien nostovuoroon kytketään isomman noston nokat. Nokka-akseli siirtyy tätä menetelmää käytettäessä sivusuunnassa.

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

Moottorin toimintaa selventävään juttuun ja videoon pääset tästä: Päivän video: uusi 2019 BMW R 1250 GS Shiftcam - 134 hevosvoimaa, tuplanokat imupuolella

Paitsi vaihtuvia tuplanokkia, nokat myös avautuvat imupuolella epäsymmetrisesti, jolloin syntyvän pyörteen pitäisi taata seokselle parempi palotapahtuma ja tehokkaampi palaminen.

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

Uuden moottorin luvataan myös pienentävän kulutuslukemia ja päästötasoa koko kierroslukualueella tapahtuneen tehon- ja väännönnoston lisäksi.

Muita muutoksia moottorissa ovat nokkaketjun korvaaminen hammasketjulla, optimoitu öljynsyöttö, tupla ruiskuventtiilit ja uusi pakoputkisto.

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

Uusissa BMW R 1250 GS:ssä ja R 1250 RT:ssä on vakiona kaksi ajomoodia, Automatic Stability Control ASC eli ajovakautusjärjestelmä ja mäkilähtöavustin.

Tehdastilauksesta pyöriin saa hankittua myös Pro-ajovalinnat, jolloin saa lisää ajotapavalintoja, dynaamisen sutimisen esto DTC:n, ABS Pron, mäkilähtöavustimen Pro-version ja jarruassistentin.

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

Riding Modes Pro -optio pitää sisällään "Dynamic" -ajomoodin sekä dynaamisen sutimisen eston DTC:n. R 1250 GS:ään saa myös "Dynamic Pro", "Enduro" ja "Enduro Pro"-ajotapavalinnat.

ABS Pro on vakiovarusteena RT:ssä, mutta tulee GS:ään Riding Modes Pro -valinnan mukana. Dynamic Brake Control DBC vähentää moottorin vääntöä jarrutuksen aikana, jolloin takapyörä jarruttaa vapaasti, mikä lyhentää jarrutusmatkaa.

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

Elektronisesti säätyvän kuorman muutokset automaattisesti kompensoivan jousituksen uuden sukupolven version saa nyt myös 1250 RT:hen.

LED-päivänajovalot saa optiona 1250 GS:ään ja RT:hen. GS:ssä on LED-ajovalo vakiona.

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

1250 GS:ssä on 6,5 tuuman TFT-mittaristoklusteri vakiona ja samoin liitettävyys eri lisälaitteisiin, kuten matkapuhelimeen.

1250 RT:ssä on 5,7 tuuman TFT-näyttö. Tämän tukena on analogiset nopeus- ja kierroslukumittari.

BMW:n älykäs hätäpuhelujärjestelmä on saatavissa tehdasoptiona.

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS ja R 1250 RT

  • - Isompi ja teknisesti edistyneempi bokserimoottori, ShiftCam-teknologia
  • - Muuttuva imuventtiilien ajoitus ja epäsymmetria
  • - Lisää tehoa ja vääntöä 100 kW (136 hv) 7 750 rpm ja 143 Nm 6 250 rpm (aiemmin: 92 kW (125 hp) 7 750 rpm ja 125 Nm at 6 500 rpm))
  • - Moottorin kuutiotilavuuden kasvu 1 254 cc (aiemmin 1 170 cc, kasvu 84 cc).
  • - Optimoitu öljynsyöttö ja männän jäähdytys
  • - Nakutuksen tunnistin
  • - Uusin moottorin ohjausjärjestelmä ja tuplaruiskusuutinten käyttö
  • - Uusi pakoputkisto
  • - RT:ssä uusi lisäetuspoileri
  • - Kaksi ajomoodia, ASC ja mäkilähtöavustin vakiona
  • - Optiona eri elektronia apujärjestelmiä
  • - 1250 GS:ssä LED-ajovalo vakiona
 

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

Hinnat alkaen:

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

R 1250 GS: Sisältää lämmitettävät kahvat ja laukkujen kiinnikkeet. 3 vuoden takuu. 23 300 €

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

R 1250 RT. 3 vuoden takuu. Hinta 25 200 €. 

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 GS HP

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

BMW R 1250 RT

BMW R 120 RT

BMW R 120 RT