Paton S1-R 60th Anniversary on S1-R-kisapyörän, jolla Michael Dunlop nappasi voiton Mansaaren ajojen Lightweight-luokassa, katulaillinen erikoismalli. Pyörään on ahdettu kaikki Patonin erikoisosaaminen, jonka yritys on hankkinut 60 vuoden aikana kilpamaailmasta aina Mike Hailwoodin ajoista lähtien.
Pyörän väritys on samanlaista mattaa mustaa ja vihreää kuin Dunlopin kisapyörässä.
S1-R:n moottorina on Kawasakin ER-6:n nestejäähdytteinen 649-kuutioinen nelitahtinen ja neliventtiilinen kaksisylinterinen kone Patonin elektroniikkapaketilla. Sille luvataan tehoa 53 kW (72,1 hp) @ 8500 rpm ja vääntöä 64 Nm @ 7000 rpm.
Varsinaista nautinto-osastoa ovat käsintehty teräsputkinen trellis-runko, alumiininen polttoainetankki, Race Seatsin käsintehty istuin ja Öhlinsin alusta. Edessä on Öhlinsin 43 mm:n täysin säädettävä upside-down FGRT 204 -haarukka, jonka jousto on 120 mm. Takana puolestaan on tuplana Öhlinsin TTX 30 Patonille tuunattu versio. Myös takajousto on 120 mm.
Herkut eivät tietenkään lopu vielä tähän, vaan pyörässä on myös titaaninen 2-yhteen putkisto SC Projectin hiilikuituisella vaimentimella. Ja jarrut ovat Brembon kilpatavaraa. Vanteet puolestaan ovat OZ Racingin Moto2-pohjaiset ja taotut.
Pyörän paino - vai pitäisikö sanoa keveys - ei kuljettajaa haitanne, sillä tankattu pyörä nostaa vaa'an lukemat vain 158 kilogrammaan. Suorituskyvystä puheen ollen, kiihtyvyys nollasta sataan on 3,9 sekuntia ja huippunopeudeksi luvataan yli 250 km/h.
Hintaa pyörällä perusversiona on vapaasti Italiassa ilman mitään veroja 29 000 euroa. Lisätietoja ja tilaukset valmistajan sivuilta täältä.