Glemseck 101 järjestettiin nyt 13. kerran Leonbergissä, ja paikalla oli perinteisesti kymmeniätuhansia motoristeja, jotka tekivät kunniaa 1960-luvulla järjestetyille Glemseck 101 -ajoille.
Hondalla oli mukana erityisesti rakennettu CB1000R. Tämä sporttinaku ei pelkästään näytä hyvältä, vaan se on tehty kisaamista varten, ja 1/8-mailin kiihdytyskisassa sen kuljettajana oli Mick Doohan. Honda Europe oli rakentanut pyörän voittamista varten.
Viisinkertaisen maailmanmestarin avuksi oli tehty kaikki mahdollinen. Öhlinsin alusta tuli suoraan Hondan Fireblade SP:stä. Lisäksi komeudessa on - kuten kuvistakin näkyy - Brembon jarrut ja Akrapovicin putkisto ja osia Rizomalta. Uuden kytkimen ja normaalia pidemmän yksiaisaisen takaswingin piti entisestään helpottaman Doohanin ajoa.
Ja Hondan kisaväreissähän matkaa tehtiin: punaista, sinistä ja valkoista, ripauksena kullan sävyjä siellä täällä.
Varsinainen klassikko, mitä Honda esitteli paikan päällä, on sen CX500 pitkittäisine V-2-moottoreineen. Paikalla olleen version oli rakentanut Dartfordissa Englannissa toimivan Libra Coachworksin Michael Michael.
Toinen ikiklassikko oli hollantilaisen Roy Holtmanin kustomoima 1000-kuutioinen naku Gold Wing sotilastyylisine tavaratiloineen ja varsin pelkistettyine ulkonäköineen.
Modernista CB1000R:stä oli myös toinen versio, saksalaisen Jens Kratschmarin kehittelemä psykedeelisen näköinen Neo Daemon.
Doohanin kuskaamassa CB1000R:ssä kyllä silmä lepää. Lisää kuvia alla.