Honda esitteli jo syyskuussa 2015 Tokion näyttelyssä NeoWing-konseptin. Silloin kiinnostusta ei herättänyt niinkään paljon kaksi etupyörää, vaan se, että konseptia markkinoitiin hybridimoottoripyöränä. Patenttipiirrokset kuitenkin paljastavat kallistuvan kaksipyöräisen etupään yhtäläisyyden NeoWingiin, joten mallin kehittelytyö saattaa olla pidemmällä kuin arvellaankaan.
iMotorbiken mukaan Hondan t&k-osastolla on spesiaalitiimi, joka on omistautunut kallistuvakolmipyöräisen kehittämiseen. Patenttipiirrokset kertovat myös, miten edistynyt Hondan kehittämä etupää on rakenteeltaan.
Rakenne vaikuttaa raskaalta, mutta vielä ei ole tiedossa, minkä kokoluokan malleihin Honda sitä suunnittelee. Kun NeoWingistä puhutaan, niin sehän on iso pyörä, josta uumoiltiin jopa Gold Wingin seuraajaa. Tietysti myös nimivalinta viittaa siihen suuntaan, ja muotokielihän on tuttua vuosimallin 2018 Gold Wingistä kulmikkaine moottoreineen.
Joka tapauksessa vaikuttaa siltä, että Honda ei halua jättää Yamahaa Nikeneineen ja Tricityineen mellastamaan yksin kallistuvakolmipyöräisten näyttämöllä, vaan haluaa osansa - ainakin toistaiseksi - varsin niche-markkinasegmentistä. Ja sillähän on myös tarjolla konseptiin sopiva kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.
Aiheesta aiemmin: Hondalta Tokion näyttelyyn NeoWing - hybridimoottoripyörä