Globaalit premium-luokan mp-brändit näyttävät tajunneen, että pienikokoisissa malleissa on tulevaisuus. Samalla maailman suurin moottoripyörämarkkina on Intiassa, josta ne haluavat ottaa omansa. Lisäksi valmistaminen Intiassa on edullisempaa.
KTM on menestynyt erittäin hyvin maailmanlaajuisilla markkinoilla kompaktien Intiassa valmistettujen pienempien Dukejen ja RC-mallien kanssa. KTM:n yhteistyökumppani maassa on Bajaj.
TVS ja BMW ovat puolestaan tuottaneet yhdessä kolme länsimaalaisittain pienikokoista premium-mallia TVS Apache RR 310:n, BMW G310R:n ja G310GS:n.
Myös Triumphilla on suunnitelmissaan kehittää pienikokoisempi moottoripyörä yhteistyössä Bajajin kanssa. Harley-Davidson puolestaan päivitti juuri strategiaansa, ja siihen kuuluu intialaisen yhteistyökumppanin etsiminen sekä pienikuutioisten globaalien mallien valmistaminen yhteistyössä tämän kanssa.
Rushlanen mukaan uusi raportti paljastaa, että italialainen Ducati saattaa aloittaa yhteistyön Heron kanssa. Ratkaisu olisi looginen, sillä kaksi muuta suurta intialaisvalmistajaa on jo "varattu", ja Hero olisi muutenkin Intian suurimpana valmistajana luontainen valinta valmistamaan maailmanluokan moottoripyöriä.
Mikäli asia toteutuu, ratkaisu lienee hyvin samantapainen kuin BMW:n ja TVS:n välillä on, eli Ducati hoitaa tuotekehittelyn moottorin, voimansiirtolinjan, alusta ja muiden kriittisten komponenttien osalta, ja Hero valmistuksen. Lisäksi Ducati varmaan haluaisi hyödyntää Heron Intian laajuista myymäläverkkoa myydäkseen tuotteitaan maassa.
Raportin mukaan Ducati olisi kehittelemässä 300 kuutiosenttimetrin yksisylinteristä moottoria. Sen ympärille rakennettaisiin kaksi Ducati-versiota, Scrambler ja Multistrada. Hero voisi myös ottaa moottorin käyttöönsä ja kehittää sen ympärille omat malliratkaisunsa.