Kasvusuunnitelma tähtää vuoteen 2022 ja yksi sen tavoitteita on saada enemmän ihmisiä ympäri maailman kokemaan moottoripyörällä ajamisen ilon. Tavoite on erityisen tärkeä Harley-Davidsonille, sillä suuret sodanjälkeiset ikäluokat jotka erityisesti Yhdysvalloissa, mutta myös muualla maailmassa, ovat muodostaneet merkin ostavan ydinasiakaskunnan, alkavat poistua autuaammille moottoripyörämaille tai vain lopettavat moottoripyöräilyn.
Suunnitelman toteuttamistoimien pitäisi auttaa Harrikkaa saavuttamaan vuodelle 2027 asettamansa tavoitteet, jotka koskevat Yhdysvaltojen markkinoiden elvyttämistä sekä kansainvälisen kasvun kiihdyttämistä.
Toimenpiteet pohjautuvat Harrikan pääjohtajan ja hallituksen puheenjohtaja Matt Levatichin mukaan merkin "laajaan kapasiteettiin ja kilpailukykyyn, joka muodostuu meidän erinomaisesta tuotekehityksestämme, tuotannostamme, globaalisti kiinnostavasta brändistä sekä upeasta jälleenmyyntiverkostostamme".
Kolme osa-aluetta
Suunnitelmassa on keskitytty kolmeen osa-alueeseen eli uusiin tuotteisiin, laajempaan saavutettavuuteen sekä vahvoihin jälleenmyyjiin.
Luvassa on lisää erilaisia raskaita moottoripyöriä uusilla markkinoilla ja segmenteillä. Asiakkaat kohdataan siellä missä nämä ovat, monikanavaisen jälleenmyyntikokemuksen avulla.
Merkki myös panostaa vahvoihin jälleenmyyjiin asiakaskokemuksen parantamiseksi.
Merkin on tarkoitus laajentaa mallivalikoimaa eri segmentteihin, hintaluokkiin ja voimanlähteisiin, kuutiotilavuuksiin sekä ajotyyleihin.
Painavimmissa matkamoottoripyörissä luvassa on lisää touring- ja cruiser-malleja ja modulaarinen alusta 500-1250-kuutiosenttimetrin pyörille. Tälle rakentuu yhtiön lupauksen mukaan ensimmäinen Adventure Touring -moottoripyörä, 1250-kuutioinen Harley-Davidson Pan America sekä 1250-kuutioinen Custom-malli ja 975-kuutioinen Streetfighter – näiden suunniteltu lanseerausajankohta on vuoden 2020 alussa. Lisää malliversioita on suunniteltu vuodelle 2022.
Aasian markkinoille merkki kehittää uusia kuutiotilavuudeltaan pienempiä (250–500 kuutiosenttimetriä) moottoripyöriä. Tuotanto suunnitellaan tapahtuvaksi Aasiassa toimivan valmistajan kanssa muodostettavan strategisen liittoutuman kautta. Uudella tuote- ja jakelustrategialla halutaan kiihdyttää Harley-Davidsonin saavutettavuutta ja kasvua Aasiassa ja erityisesti Intiassa, joka on yksi maailman suurimmista ja nopeimmin kasvavista markkinoista.
Sähkömoottoripyörät kehiin 2019
Lisäksi LiveWire -sähkömoottoripyörä julkistetaan jo ensi vuonna 2019.Sähköpyörämallistolle on odotettavissa jatkoa vuonna 2022 lanseerattavilla kevyemmillä ja pienemmillä vaihtoehdoilla. Tavoitteena on houkutella uusia kuljettajia pyörien tarjoamilla uudentyyppisillä ajokokemuksilla.
Lisäksi merkki pyrkii lisäämään myyntiä ja tavoittamaan uusia asiakkaita käyttämällä hyväkseen kaikkia jakelukanavia netistä digitaalisiin intregraatiomalleihin ja strategisiin liittoutumiin maailmanlaajuisten verkkokauppojen kanssa. Tavoitteena on myös tuoda brändi lähemmäs kaupunkilaisia pienempien urbaanien kauppapaikkojen avulla.
Nopeutettu strategia liiketoiminnan suunnan muuttamiseksi globaalisti edellyttää huomattavaa investointia. Yhtiö suunnittelee rahoittavansa uudet toimenpiteet kokonaisvaltaisella kulujen karsimisella ja uudelleenkohdistamalla aikaisemmin suunniteltuja investointeja ja resursseja. Vuodelle 2022 varattu operatiivinen investointi nousee 450 miljoonasta dollarista 550 miljoonaan dollariin ja pääomainvestointi 225 miljoonasta dollarista 275 miljoonaan dollariin. Kaikkiaan yhtiö uskoo More Roads to Harley-Davidson -kehitysohjelman tuottavan vuonna 2022 liikevaihtoa yli miljardi dollaria enemmän vuoteen 2017 verrattuna.