FFMC:n eli Ranskan Vihaisten Motoristien Pariisin osaston järjestämä mielenosoitus kokosi 3000 moottoripyöräilijää eri FFMC:n jäsenyhdistyksistä, sekä French Federation of Bikers of Francesta ja lisäksi autoilijoita useista eri autoalan järjestöistä. Kaikki nämä marssivat Ranskan pääkaupunkiin kertomaan, että vastustavat tätä toimenpidettä, kerrotaan FFMC:n tiedotteessa.
Mielenosoitus ei ollut sikäli menestys, että se ei aiheuttanut hallitukselta nopeusrajoituksen perumista, mutta "historia todistaa meille, että vahvalla mobilisaation avulla motoristit ovat jo pakottaneet hallituksia perumaan typeriä toimenpiteitä kuten tämä".
FFMC uskoo, että on tärkeää pysyä yhtenäisenä ja selittää vaaleilla valituille edustajille, miksi toimenpide on naurettava.
"Poliittinen keskustelu kääntyy eduksemme, koska yhä useammat kansanedustajat, senaattorit ja departementtien neuvonantajat ovat rajoituksia vastaan ja ilmaisevat sen".
Monet autoilijoiden järjestöt tukevat FFMC:tä, esimerkiksi "40 miljoonaan autoilijaa", koska nopeusrajoitukset ovat isku vasten tieturvallisuutta, eivätk koske pelkästään moottoripyöräilijöitä vaan kaikkia teillä liikkujia.
"Se, että alennamme nopeutemme 80 kilometriin tunnissa ei saa kuolleisuutta teillä vähenemään. Kyse on käyttäytymisestä: jos joku ajaa liian kovaa väärässä paikassa, olipa sen rajoitus 80 tai 90 km/h, lopputulos on aivan sama."
"Tehokas tieturvallisuus ei voi perustua pelkästää rajoituksiin. Meidän vastauksemme on koulutuksellinen jatkumo: tien jakamisen oppimisen pitää alkaa jo koulussa varsin varhaisesta iästä lähtien," FFMC toteaa.
Todellisena skandaalina se pitää sitä, että nopeusrajoituksen alentamisesta tiedottamiseen ja sen puolesta kampanjoimiseen on käytetty jo kymmeniä miljoonia euroja, jotka hyvin olisi voitu käyttää teiden kunnon parantamiseen.
Samoin FFMC on tehnyt tieturvallisuuden parantamiseksi useita ehdotuksia yli 35 vuoden olemassaolonsa aikana, mutta niitä ei ole otettu lainkaan huomioon.
"Eivät motoristit eivätkä autoilijat pyydä saada ajaa kuin hullut. Me vain haluamme tulla kohdelluiksi normaalikansalaisina eikä rikollisina tai ikäloppuina lapsina. Tieturvallisuuden pitää olla käyttäjien kanssa eikä niitä vastaan", FFMC päättää.