9cento sanotaan "nove cento", mikä tarkoittaa yhdeksääsataa. Onko BMW suurentamassa 850-konetta pykälää isommaksi, selvinnee aikanaan.
Joka tapauksessa konsepti kuuluu Bemarin sanojen mukaan adventure sports -kategoriaan, ja heidän näkemyksensä siitä, miten tunnetta, suorituskykyä ja seikkailuhenkeä ja ajamisen hauskuutta kasataan ideaaliin sport touring pyörään. 9cento sijoittuu luokkaan, jossa BMW:llä ei oikein ole aiemmin ollut edustajaa.
Se on merkin näkemys keskikokoisesta kaikkiin käyttötarkoituksiin sopivista pyöristä.
– Käytännölliset ominaisuudet, kuten touring-kelpoisuus, tavaratila sekä tuulen / sääsuojaus ovat tärkeitä asioita useimmille motoristeille, mutta ne on harvoin otettu mukaan konseptipyörän suunnitteluun. Tämän vuoden konseptissa demoamme sitä, että kaikki nämä aspektit voidaan sisällyttää dynaamiseen suunnitteluun ja johonkin todella jännittävään ja tunteisiin vetoavaan, BMW Motorradin pääsuunnittelija Edgar Heinrich toteaa.
Pyörän muotoilussa on mielenkiintoisella tavalla onnistuttu yhdistämään yhdennäköisyys merkin isompiin adventureveljiin ja samalla yhdistämään katteet ja todella moderni sporttinen ulkonäkö.
Niukkojen faktatietojen perusteella Concept 9centon jousitus on suunniteltu matka-ajoon. Pitkäjoustoisuus antaa ajoon mukavuutta. Lisäksi tuulilasi ja kate suojaava säältä ja ajoviimalta. Panosta on lisäksi laitettu hallintalaitteiden ergonomiaan ja suhteellisen matalaan, mutta pystyyn ajoasentoon.
Etupään kolmiorakennetta on vahvistettu hiilikuitukomposiitilla. Se vähentää painoa, mutta myös yhdistää etuosan alumiiniseen takarunkoon. Viimemainittu on työstetty keveys mielessä muodostamaan yksin koko kannattelevan rakenteen.
Pyörän sivulaukkujärjestelmä tarjoaa sekä tavaratilan, että myös laajentaa istuinta myös matkustajalle riittäväksi.
Pyörässä on modernit LED-valot. Ajovalot on toteutettu LED-linseillä ja lisäksi mukana on U-muotoiset LED-päiväajovalot.
Odotamme syksyn kansainvälisiä näyttelyitä nähdäksemme pyörän livenä.