Yamaha Nikenin pitää kirjautua ja täyttää tarvittavat tiedot täällä. Ennakkotilauksen tekijä saa kolmen päivän kuluttua tiedon siitä, onko tilaus hyväksytty. Myös paikallinen jälleenmyyjä lähettää tiedon hyväksynnästä sekä uuden Nikenin maksuehdoista ja toimitusajasta.
Yamaha hehkutti jo Eicma-messuilla pyörän ajo-ominaisuuksia ja erityisesti kaarreajo-ominaisuuksia, pitoa kun on nyt luvassa tuplasti, kiitos kahden kallistuvan etupyörän.
Yamaha painottaa vielä Nikenin herkkää ja tarkkaa ajotuntumaa sekä myös ääritilanteissa tarjolla olevaa hallinnan helppoutta. Kiitos kallistuvien etupyörien, Nikenin ohjaus tapahtuu perinteisesti kallistelemalla. Kaksi etupyörää tarkoittaa myös kahden renkaan pitopinta-alaa ja edessä yhteensä neljää tehokasta levyjarrua.
Pyörän etupään tuenta mahdollistaa jopa sporttimoottoripyöristä Innovatiivinen etupyörien tuenta mahdollistaa sporttisista moottoripyöristä tutun 45 asteen kallistuskulman. Rengaspito ja jarrutusteho ovat kuitenkin käytännössä kaksinkertaiset.
Pyörän moottorina on MT-09-pyöristä tuttu kolmisylinterinen, nestejäähdytteinen, 847 cc:n, crossplane-konseptilla toteutettu rivikone. Lisäksi pyörä on varustettu ajohallintaa tehostavilla elektronisilla ajoavustimilla ja Yamahan kehittämällä teräs- ja alumiiniosista kootulla hybridirungolla.
Nikenin autoverollinen hinta on 20145,32 euroa.
Niken pähkinänkuoressa
- Vallankumouksellisen ajoelämyksen teknologiaa
- Totaalisen uusi moottoripyöräkonseptiAinutlaatuisen upeat kaarreominaisuudet
- Erinomainen ajotuntuma, rengaspito ja jarrutusominaisuudet
- Radikaalia muotoilua
- Edistyksellistä ajohallintatekniikkaa
- Sporttisen jyrkkä, 45 asteen kallistuskulma
- Ackerman-tyyppinen ohjausrakenne, edessä tuplat USD-teleskooppihaarukat.
- Hybridi, teräs/alumiinirunko ja painevalettu, alumiininen takahaarukka
- Painojakauma edessä/takana kuljettajan kera noin 50:50
- Kolmisylinterinen, nestejäähdytteinen, 847 cc:n, 3-sylinterinen, DOCH, Crossplanenelitahtimoottori
- Hienosäädetty polttoainesuihkutus ja tasapainotettu kampiakseli
- LED-toimiset ajo- ja takavalot
- YZF-R1-tyyliset taustapeilit ja integroidut suuntavilkut
- Kaksi 15 tuuman etupyörää, raideväli 410 mm, 17 tuuman takapyörä
- Elektroninen YCC-T-kaasu
- D-MODE-moottoriohjaus - kolme valinnaista käyntikarttaaCruise Control - vakionopeudensäätö toimii yli 50 km/h:n nopeuksissa
- TCS-luistonesto - rengaspidon hallintajärjestelmä, kaksi valinnaista toimintotasoa ja Off-toiminto
- A&S, lähtöavustin/luistokytkin vakauttaa ajoa mm. pieniin vaihtaessa
- QSS-vaihdeavustin mahdollistaa vaihtamisen ylöspäin ilman kytkintä.
- Kompakti LCD-mittaristo
- Alumiininen 18 litran polttoainesäiliö
- Monisäätöinen takajousitus
- Edessä kaksi 265.6 mm:n levyjarrua ja takana 298 mm:n levyjarru
- 12 V:n virran ulosotto
- Alkuperäiset Yamaha Genuine Accessories -lisävarusteet
Ajomukavuutta ja ajokin ulkonäköä. Yamaha NIKEN -pyörän vääntövahva moottori, erinomaiset ajo-ominaisuudet ja edistykselliset elektroniset ajoavustimet nostaa ajoelämyksen uudelle tasolle. Kattavan lisävarustevalikoiman avulla jokainen käyttäjä voi terävöittää ajokkinsa ulkonäköä oman makunsa mukaiseksi.
Lisävaruste- ja tarvikevalikoima kasvaa ja laajenee jatkuvasti. Jo nyt tarjolla on mm. Akrapovic-pakoputkisto, sporttinen istuin, jäähdyttimen suojat, kahvasuojat, titaaniset ketjukiristimet ja paljon muuta.
Saatavuus ja värit
Tilausjärjestelmä ilmoittaa yksilölliset toimitusajat asiakkaalle kesällä 2018 ja lähettää tiedon toimituspäivästä heti kun se on selvillä.
Niken-väri: grafiittiharmaa Graphite (DNMG).
Aiheesta aiemmin: Yamaha EICMA:ssa: 3-pyöräinen Niken, Ténéré 700-proto, Super-Ténéré ja MT-sarjaan lisää malleja