Viime vuonna itävaltalaisvalmistaja toi ensimmäisenä maailmassa sarjatuotantoon elektronisella polttoaineensyötöllä toimivat kaksitahtiset offroad -kilpapyörät 250 EXC TPI:n ja KTM 300 EXC TPI:n.
Uudessa EXC -mallistossa on kehittyneemmät WP:n etuiskunvaimentimet uusitulla männällä ja säädöillä varustetulla WP:n takaiskunvaimentimella. Muita uudistuksia ovat uusittu penkki, tehokkaampi akku, uusitut grafiikat yhdessä tehdaspyörälle ominaisen oranssin rungon kanssa, korkealaatuiset Brembon jarrut, No-Dirt -jalkatapit, Neken -ohjaustanko, CNC-koneistetut alumiininavat mustilla Giantin vanteilla ja paljon muuta, todetaan KTM:n tiedotteessa.
KTM 125 XC-W:tä lukuunottamatta kaikki uudet mallit on varustettu uudella tehokkaammalla kahden ampeeritunnun litium-ioniakulla luotettavamman käynnistymisen varmistamiseksi.
Myös malliston istuimet on uusittu. Niiden pitäisi olla mukavammat ja niiden otteen "pitävämpi".
Mallivuoden 2019 KTM 125 XC-W ja KTM 150 XC-W kaksitahtimoottorit on tuotettu suljetuille radoille. Entistä paremman suorituskyvyn takana on uusitut imuläpät sekä koneistetulla pakoaukolla varustettu sylinteri ja power valve. Optimoitu käynnistyspoljin ja erittäin kompakti, päivitetty kytkin uudella kytkinkopalla mahdollistaa kooltaan aiempia malleja pienemmän moottorin. Lisäksi uudistettu 6-nopeuksinen vaihteisto on entistä luotettavampi. Vaihteisto on Panklin käsialaa.
KTM julkaisee samalla uuden KTM PowerWearin, laadukkaista materiaaleista toteutetun vaatemalliston. Mallistossa on myös rentoja vapaa-ajan vaatteita, jotka tuovat kisahenkisyyttä myös ajopäivien ulkopuolelle. Lisäksi uuden KTM EXC -malliston kanssa on kehitetty laaja valikoima KTM PowerParts -lisävarusteita niille, jotka haluavat luoda omat ratkaisunsa riippumatta siitä, onko kyseessä esteettisyys vai huippuunsa hiottu suorituskyky.