– Legendaariseen Imolaan on mukava tulla. Siitä on vähän aikaa, kun olen ajanut täällä viimeksi, joten toivotaan, että rata muistuu vielä mieleen, edellisen kerran vuonna 2015 Autodromo Enzo e Dino Ferrari -radalla kilpaillut Eemeli Lahti vitsailee.
– Toivottavasti pyörämme sopii radalle hyvin. Ylämäkikiihdytyksissä tarvitaan paljon vääntöä ja sitä meillä on, mutta toisaalta alamäkijarrut tekevät radasta haastavan pyörän geometrian kannalta, Lahti pohtii.
Vaikka Lahti onkin ajanut molemmissa aiemmissa kilpailuissa MM-pisteille, on alkukausi ollut kaikkea muuta kuin helppo, eivätkä tulokset ole vastanneet odotuksia. Imolassa Lahti pyrkiikin jättämään Aragonin ja Assenin vaikeudet mielestään.
– Nyt pyrin keskittymään ainoastaan tähän viikonloppuun. Tavoitteena on saada pyörä toiveitteni kaltaiseksi ja päästä aloittamaan kausi uudelleen puhtaalta pöydältä, Lahti kertoo.
Tiimipäällikkö Joni Hannula jakaa kuljettajansa näkemyksen ja pyrkii nostamaan tiiminsä sen täyteen potentiaaliin.
– Alkukausi on ollut vaikea ja meillä on ollut paljon epäonneakin. Tilanne on ymmärrettävästi Eemelille henkisesti raskas, mutta tänä viikonloppuna koitamme tehdä tavallaan rebootin kauteen, saada onnistuneen viikonlopun ja kurottua välimatkaa kärkeen kiinni, Hannula pohtii.
World Superbike -sarjan seuraava osakilpailu ajetaan 11.-13. toukokuuta Italiassa, Autodromo Enzo e Dino Ferrari -radalla Imolassa. Sterkman Motorsport by HRP -tiimin Eemeli Lahti osallistuu Suzuki GSX-R 600:lla supersport-luokkaan. Luokan harjoitukset ajetaan perjantaina klo 11.40 ja 16.00 sekä lauantaina 10.15. Luokan aika-ajo on vuorossa lauantaina klo 15.00 alkaen ja sunnuntaina ajetaan warm-up klo 10.10 ja kilpailu klo 12.30 Suomen aikaa.
Toimitukselta: pahoittelemme tilapäistä kuvien näkymättömyyttä tänään tehdyissä jutuissa. Syynä on ohjelmistopäivityksestä johtuva ongelma, jota ollaan korjaamassa.