Uuden Roadsteri konseptin myötä BMW on menossa täysin eri suuntaan, kyseessä on enemmänkin voimaa uhkuva konepti virtaviivaisine ja yllättävinekin muotoiluelementteineen.
Pyörän sydämenä on uusi nestejäähdytteinen kaksisylinterinen bokserikone, josta lähtee 125 hevosvoimaa ja 124 Nm:n vääntö. Moottoria on käytetty aiemmin mm. R1200RT ja 2014 GS Adventurer -malleissa. Bokserimoottori ei kuitenkaan visuaalisesti ole kovinkaan dominoivassa osassa, mikä kertoo paljon suunnittelun suunnasta. Siitäkään huolimatta, että sylintereiden päässä on suuret neon-keltaiset R-kirjaimet venttiilikoppien pinnassa.
Pyörän visuaalinen ulkomuoto on varsin aggressiivinen, mutta hyvällä tyylitajulla toteutettuna. Pyörä näyttää matalalta etupäästä ja korkeammalta takaa, visuaalisesti painopiste on alhaalla ja edessä. Pyörän näkyvä putkirunkokehikko on metallinhohtosininen ja koko takarunko on toteutettu yhdestä valualumiinikappaleesta.
Takarunkoon on myös integroitu kilpasatuloista vaikutteensa imenyt istuin, joka näyttää varsin askeettiselta. Pyörän etuosassa on perinteiset teleskoopit, ja ilmanottoaukkojen muotoilu ehkä aiheuttaa sen, että pyörässä on jotain samantyyppistä Yamahan V-Maxin kanssa - tosin pienemmässä mittakaavassa ja baijerilaiseen muottiin puristettuna.
LEDeillä varustettu etulamppu on varsin futuristinen ja ulkonäöltään sellainen, että jakaa helposti mielipiteet kahtia. Vaimennuksesta huolehtii Öhlins ja jarrut ovat Brembon.
Tuleeko tämä Roadster-konsepti tuotantoon jää nähtäväksi. Olemme varmaan Milanon syksyisten messujen jälkeen viisaampia. Mielenkiintoinen muotoilututkielma joka tapauksessa, ja moottorihan on olemassaoleva paketti.