Indianin tiedotteessa ei vaatimattomuudella kursailla: "Ultra-premium bagger on käsinmaalattu, ja tulee huippuluokan mukavuuksin kuljettajalle, joka vaatii kaikkein parasta".
Indian tai oikeammin Polaris on viime vuosina investoinut isolla kädellä maalaamoihinsa, ja tulokset ovat näkyneet jo aiemminkin.
Visuaalisen ilmeen keskiössä tässäkin on pyörän maalaus, vahvasti metallihiutalein varustettu Black Hills Silver -väritys. Nimi on peräisin Etelä-Dakotasta Black Hills -kukkuloiden hopeakaivoksista. Kaivos on lähellä Spearfishiä, missä Indian Motorcyclesin kustomointimaalausyksikkö sijaitsee.
Siellä joukko Indianin ammattilaisia maskaa rungon, laittaa grafiikat paikalleen ja maalaa käsin jokaisen Chieftain Eliten. Jokaisen niiden maalaaminen kestää 25 tuntia, jotka täydennetään käsin. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kahta täysin samannäköistä pyörää ei tule maalauslinjalta ulos, koska ihmiskäden osuus loppukäsittelyssä on niin suuri. Voidaan siis sanoa, että ainakin maalipinnan osalta pyörät ovat uniikkikappaleita.
Pyörä on Indianin mukaan tehty kääntämään päitä missä tahansa sillä ajaakin sekä tarjoaamaan parasta baggerillä ajoa, mitä rahalla on ostettavissa.
Chieftain Elite on 19-tuumainen, 10-puolainen etuvanne ja pyörä on muutenkin varustettu premium-varustein. Siinä on mm. 200-wattinen äänentoistojärjestelmä, LED-ajovalot, sähköisesti säädettävissä oleva tuulilasi, alumiiniset kuljettajan ja matkustajan astinlaudat sekä aidot nahkaistuimet.
Pyörässä on myös uudet peilit sekä pienemmät ja ergonomisemmat säätimet.
Mukana tulee vakiona myös RideCommand-infotainmen-järjestelmä. Se on toteutettu 7" kosketusnäytöllä ja sisältää navigoinnin, kustomoitavat info-screenit sekä Bluetooth-yhteyden.
Muita Chieftain Eliten ominaisuuksia ovat ABS, vakionopeudensäädin, rengaspainenäyttö, kaukolukittavat sivulaukut sekä avaimeton sytytys.
Ytimessä jyskyttää 111 kuutiotuumainen V-twin, jossa pitäisi olla riittävästi tehoa ja vääntöä. Myös väreihin sopivia lisävarusteita on tarjolla.