– Me käytimme viimeiset 27 vuotta optiomoidaksemme ja täydellistääksemme Mr. Glenn Curtissin V-Twin-keksinnön, selittää entisen Confederaten, nykyisen Curtissin pääjohtaja Matt Chambers.
– Kaikki, minkä osaamme on rakennettu tähän koneeseen. Koska Warhawk (sotahaukka) perustuu kiitettyyn P51 Fighteriimme, sen moottori, voimansiirtolinja ja alusta ovat vakaita kuin pankkiholvi. Mutta nyt olemme nostaneet panoksia. Enää emme pysty vetämään enempää kaneja kuvitteellisesta hatustamme. Ei ole yksinkertaisesti olemassa mitään keinoa tehdä räjähtävämmän kuumaa hot-rod American V-twiniä kuin mitä Curtiss Warhawk on.
Sen lisäksi, että kyse on ensimmäisestä esitellystä Curtiss-moottoripyörästä yli sataan vuoteen, julkistus merkitsee viimeisen sen kaltaisen moottoripyörän valmistamista, sillä yritys siirtyy jatkossa käyttämään bensiinimoottoreiden sijasta sähkömoottoreita.
– Amerikkalainen V-twin on epäilemättä ikonisin ja arvostetuin voimanlähde moottoripyöräilyn historiassa. Kun valmistaudumme johtamaan kokonaan uutta sähkömoottoripyörien kultaista aikakautta, Curtiss Warhawk edustaa parasta ja lopullista lukua amerikkalaisen V-twinin tehossa ja hienostuneisuudessa.
Tehdas rakentaa ainoastaan 35 Warhawkia Glenn Curtissin kunniaksi ja samalla mahdollistamaan sen, että eilispäivän brändi siirtyy huomispäivän brändiksi, kerrotaan Curtissin tiedotteessa.
Curtiss Warhawkin lähtöhinta on 105 000 dollaria, tuotanto alkaa heti. Lisätietoja valmistajan sivuilta. Curtiss Motorcycle Company toimii Birminghamissa Alabamassa. Se siirtyi käyttämään Confederate-nimen sijasta Curtiss-nimeä, koska vanha nimi toi mieleen Yhdysvaltain jakautumisen sisällissodan hävinneeseen Konfederaatioon, mikä söi brändin arvoa.
Teknisiä tietoja, Curtiss Warhawk
- Ilma / öljyjäähdytteinen työntötanko V2-moottori, sylinterikulma 56,25°.
- 4-tahtinen, kampiakseli taottu, yhtä kappaletta, kaksi venttiiliä per sylinteri
- Moottorin isku ja poraus: 111,76 mm x 111,76 mm
- Tilavuus 2 163 cm3
- Teho 150 hv 5100 rpm takapyörältä mitattuna
- Vääntö 217 Nm 2000 rpm
- Vaihteisto 5-vaihteinen
- Hydraulinen monilevyinen kuivakytkin
- Koneistettu, modulaarinen alumiinimonokokkirunko
- Etupää kaksoiskolmiotukivarsilla, Racetechin monovaimennin, vaimennus ja jousitus täysin säädettävissä, joustomatka maksimi 114 mm
- Takana alumiininen keinuhaarukka, Racetechin monovaimennin
- Akseliväli 1588 mm
- Jarrut Beringerin; edessä 2x230 mm kelluvat valurautalevyt, nelimäntäiset Beringerin radiaalikaliiperit, takana 1x240 mm ruostumaton teräslevy, Beringerin kaksimäntäinen kaliiperi.
- Eturengas 160/70VR18 Michelin, hiilikuituvanteella
- Takarengas: 240/45VR18 Michelin, hiilikuituvanteella
- Istuinkorkeus 724 mm.
- Polttoainetankki 16.25 litraa
- Huippunopeus: yli 265 km/h
Aiheesta aiemmin:
Huipputehokkaiden V2-moottoripyörien valmistaja siirtyy sähkömoottoripyöriin