Takaisinkutsutuista Harley-Davidsoneista 175 000 on myyty USA:han ja loput muualle maailmaan.
Harley-Davidson kertoo takaisinkutsun syyksi sen, että mikäli jarrunestettä ei vaihdeta kahden vuoden välein, kuten omistajan käsikirjassa kehotetaan, jarrujen osiin voi muodostua saostumia. Tämä puolestaan voi aiheuttaa sen, että ABS-jarrujen lukittumisen estävän säätöyksikön venttiili voi jumittua. Tästä seuraa sitten kasvanut onnettomuusriski.
Yhdysvaltain liikenneviranomainen National Highway Traffic Safety Administration, NTHSA, alkoi tutkia asiaa jo heinäkuussa 2016 kun se oli saanut 43 valitusta, joihin kuuluu kolme onnettomuusraporttia ja kaksi loukkaantumista.
Dokumenttien mukaan Harely halusi tehdä asiasta huoltokampanjan takaisinkutsun sijaan, mutta USA:n hallitus kieltäytyi. Jälleenmyyjä huuhtelevat ja nestejärjestelmän ja vaihtavat jarrunesteen veloituksetta. Kampanja alkaa ainakin Yhdysvalloissa helmikuun 12. päivästä lähtien.
Käytännössä Harley-Davidson takaisinkutsuu kaikki vuosina 2008-2011 valmistetut ABS-jarruilla varustetut Touring, CVO Touring ja VSRC -moottoripyörät: Road King (FLHR), Road King Police (EFI) (FLHP), Road King Police (EFI) (FLHPE), Electra Glide Standard Police (EFI) (FLHTP), Electra Glide Classic (EFI) (FLHTC), Electra Glide Ultra Classic (EFI) (FLHTCU) ja Street Glide (EFI) (FLHX), 2008 VROD (VRSCAWA), CVO Road King 4 (FLHRSE4), Night Rod (VRSCDA), CVO Ultra Classic 3 (FLHTCUSE3), Night Rod Special (VRSCDXA), 2008-2010 Road King Classic (EFI) (FLHRC), 2008-2009 Road Glide (EFI) (FLTR) ja Electra Glide Standard (EFI) (FLHT), 2009-2010 V-Rod (VRSCAW), 2009 CVO Ultra Classic (FLHTCUSE4) ja CVO Road Glide 3 (FLTRSE3), 2009-2011 Night Rod Special (VRSCDX) ja V-Rod Muscle (VRSCF), 2010 CVO Ultra Classic 5 (FLHTCUSE5) ja CVO Street Glide (FLHXSE), 2010-2011 Electra Glide Ultra Limited (FLHTK) ja Road Glide Custom (FLTRX), 2011 Road Glide Ultra 103 (FLTRU103), Street Glide 103 (FLHX103), Road King Classic 103 (FLHRC103), CVO Ultra Classic 6 (FLHTCUSE6), CVO Road Glide Ultra (FLTRUSE), Road Glide Custom 103 (FLTRX103) ja CVO Street Glide 2 (FLHXSE2).
Suzukilla oli takavuosina samantyyppinen jarrunesteen pitkäaikaisesta vaihtamattomuudesta johtuva iso takaisinkutsu. Se kertoo siitä, että jarruneste todella kannattaa vaihtaa kahden vuoden välein riippumatta siitä, miten paljon pyörällä ajetaan. Vanhan, yli-ikäisen jarrunesteen sakkaumat ovat aina riski pyörän merkistä ja mallista riippumatta. Parhaat päivänsä nähnyt jarruneste myös kestää kuumuutta heikommin kuin tuore, jolloin riskinä on jarrujen yllättävä häipyminen tiukissa, toistuvissa jarrutustilanteissa.