Hondan, Nissanin ja Toyotan yhteistyö juontaa juurensa Japanin hallituksen strategiseen linjaukseen polttokennoajoneuvojen valmistamiseksi. Japanin hallituksen tavoitteena on saada liikenteeseen noin 40 000 polttokennoilla toimivaan ajoneuvoa sekä lisättyä vetytankkausasemien määrää 160:llä vuoteen 2020 mennessä.
Uusi toistaiseksi nimeä vailla oleva yritys, jonka Honda on perustanut, on sitoutunut rakentamaan 80 tankkausasemaa seuraavar neljän vuoden aikana.
Honda ei ole vielä esitellyt polttoainekennolla toimivaa kaksipyöräistä, mutta RideApartin esittelemät patenttihakemuksen piirrokset osoittavat suunnan. Niissä näkyy tavanomainen sporttisen mp:n rakenne: tyypillinen runkorakenne, teleskooppietupää, kardaaniveto jne. Polttokenno on sijoitettu istuimen alle.
Vedyn polttaminen kennossa tuottaa sähköä moottorille ja sen ainoa oheistuote on vesi.
Honda on kehittänyt polttokennoilla toimivia autoja jo kymmenen vuoden ajan ja Clarity FCX oli ensimmäinen tuotantoon tarkoitettu malli 2008. Tankkausasemien puute hidasti mallin leviämistä, joten malli poistettiin myynnistä 2014. Toisen sukupolven Clarity julkistettiin aiemmin tänä vuonna ja siitä on myös sähköinen ja hybridiversio.
Yksi vetypolttokennojen käytön etu on saasteettomuuden lisäksi se, että niiden tankkaus on paljon nopeampaa kuin akkujen lataaminen. Haittoja puolestaan ovat tankkausasemien puute sekä turvallisuuteen liittyvät asiat. Vety syttyy herkästi, joten sen säilyttäminen ja jakelu ovat haasteellisia. Lisäksi sitä on kallista tuottaa vedestä elektrolyysin avulla.