Uusi BMW C 400 X on suunnattu kaupunki- ja varmaankin nimenomaan työmatkakäyttöön, mutta hauskuus mielessä, väitetään merkin tiedotteessa. Julkistustilaisuudessa isomman huomion veivät merkin uudet keskikoon seikkailupyörät F 750 GS ja F 850 GS sekä tietenkin "jenkkicruiseri" 1600 Grand America.
Keski- ja Etelä-Euroopassa skootterit ovat kuitenkin varsin suosittuja, ettei ole mikään ihme, että merkki julkisti myös pienemmän - ja oletettavasti edullisemman - skootterin kuumille markkinoille.
Moottorina on yksisylinterinen 4-tahtinen 350-kuutioinen moottori, joka tuottaa 25 kW / 34 hevosvoimaa, 7 500 rpm ja vääntöä 35 Nm 6 000 rpm. Se on siis eri, kuin TVS:n sille Intiassa valmistama 310-kuutioinen. Voimansiirrosta huolehtii variaattori ja innovatiivinen takahaarukka, jonka pitäisi vähentää tärinää ja siten parantaa matkustusmukavuutta.
Automatic Stability Control ASC mikä tässä yhteydessä tarkoittanee sutimisenestoa parantaa turvallisuutta liukkaissa olosuhteissa kiihdytettäessä. ABS-jarrut kuuluvat mukaan jarrupakettiin, jossa on kaksi levyä edessä ja yksi takana.
Teräsputkirunko ja teleskooppietupää täydentävät peruskuvion. Joustomatkojen ja alustan virityksen pitäisi mahdollistaa mukava, sporttinen ja dynaaminen ajo.
Pyörässä on LED-valot. BMW Motorrad Connectivity ja 6,5 tuuman väri-TFT-mittaripaneeli ovat lisäoptioina. BMW:n monitoimisäätimen avulla voidaan ohjata järjestelmään liitettyä puhelinta; soittaa, kuunnella musiikkia jne.
BMW:n uusi skootteri on varsin urheilullisen näköinen ja tuo mieleen siltä osin Hondan uuden X-Adv-skootterin. C 400 X:ssä on hyvä tuuli- ja sääsuojaus ja kaksiosainen tavaratila.
Pyörä tulee saataville kahtena värivaihtoehtona Zenith Blue metallic ja Alpine White.
Aiheesta aiemmin:
BMW Milanossa: 1600 Grand America - valtatieristeilijä Lännen teille
Lisää Bemareita: täysin uusitut F 750 GS ja F 850 GS - keskikoon seikkailupyörät