EICMA-moottoripyöränäyttelyssä MV Agustalla oli näytillä mm. täysin uusi Dragster 800 RR, joka valittiin messujen kolmen kauneimman pyörän joukkoon.
Lisäksi näytillä olivat mm. Brutale 800 RR, F3 675 RC, F3 800 RC, Dragster 800 RC ja Turismo Veloce RC. MV Agusta on myös julkistanut yhteistyössä rengasvalmistaja Pirellin Design -osaston kanssa 800 RR Pirellin, jota rakennetaan vain rajattu määrä.
MV Agustan kannalta tärkein tieto oli kuitenkin se, että yritys on turbulentin parin viimeisen vuoden jakson jälkeen keskittynyt uudelleenasemoimaan brändin sekä uudistamaan strategiansa omien parhaiden arvojensa, osaamisensa ja luovuutensa mukaan. Lisäksi se on ottanut tiukasti kiinni kustannuksista ja parantanut tuottavuutta. Tulos näkyy mm. siinä, että se sai tilauksia EICMA-messujen aikana enemmän, kuin tilauskirjaan alunperin oli suunniteltu.
Yritys on saanut valmiiksi muutosohjelmansa ja sai eilen virallisen vahvistuksen jälleenrakennussuunnitelmalleen. Siitä kiitos kuuluu uudelle investorille ComSar Investille, joka on venäläisen Sardarovin perheen investointialan yritys, ja joka ilmeisesti on tuonut mukaan melkoisen pääomaruiskeen vahvasti velkaantuneelle MV:lle.
MV Agustan tiedotteen mukaan ComSar on osaomistajana MV Agustassa ja Timur Sardarov on nyt yrityksen varapääjohtaja. Tämä kertoo siitä, että MV Agustan omistaja ja pääjohtaja sekä hallituksen puheenjohtaja Giovanni Castiglioni on joutunut antamaan periksi tiukasta asenteestaan pitää yrityksen päätäntävalta täysin itsellään.
Liian vähäinen päätäntävalta ilmeisesti oli syynä siihen, että AMG-Mercedes luopui omistuksistaan MV:ssä. Taloudellisen tilanteen heikkeneminen ja konkurssin partaalla käynti lienee pakottanut Gastiglionin joustamaan ComStarin suhteen.
Aiheesta aiemmin:
Kovia kokenut MV Agusta välttyi konkurssilta