Keanu Reeves ja Card Hollinger toivat ensi kertaa Arch Motorcycle Companyn pyörät näytille Milanon mp-messuille viime viikolla. Yritys julkisti saman tien kolme eri moottoripyörämallia, 2018 KRGT-1:n, Arch 1S:n ja Arch Method 143:n. KGRT on päivitys, muut uusia ja Method oikeastaan konsepti.
Reevesin ja Hollingerin perustama Arch Motorcycles valmistaa käsintehtyjä moottoripyöriä tilaustyönä Los Angelesin tehtaalla. KRGT-1-pyörään, heidän ensimmäiseen malliinsa yritys työstää CNC:llä yli 200 alumiinivalusta valmistettua osaa.
Card Hollinger ohjaa huippuammattilaisista koostuvaa tuotantotiimiä ja jokainen pyörä rakennetaan käsin tyydyttämään asiakkaan ergonomisia ja esteettisiä näkemyksiä.
Arch Motorcycle ilmoitti äskettäin yhteistyöstä Suter Industriesin kanssa, mikä tarkoittaa sitä, että Suter toimii Arch Europen jakelukanavana Vanhalle Mantereelle.
– Olemme innoissamme, kun olemme saaneet esitellä kaksi moottoripyörää, jotka edustavat meidän näkemystämme Arch Motorcyclesin tulevaisuudesta, Reeves ja Hollinger totesivat. – Tämä julkistus osoittaa myös sitoutumistamme siihen, että moottoripyörämme ovat Euro 4 normit täyttäviä ja luomalla Euroopan jakelukanavan yhteistyökumppanimme Suter Industriesin kanssa, uskomme voivamme kasvattaa brändiä Euroopassa EICMA:n jälkeen.
2018 KRGT-1
Alkuperäinen KRGT-1 julkistettiin vuonna 2015. Tavoitteena oli esitellä räätälöity ja kustomoitu tehokas kruiseri, jota voi ajaa aggressiivisesti ja joka silti voi myös olla mukava ajettava pitkillä välimatkoilla. Uusin jalostuneempi version tästä visiosta tulee myyntiin 2018. Sen fokus on ergonomiassa. Muita muutoksia ovat päivitetty etujousitus ja jarrut, jotka saa optiona myös ABS:llä varustettuna sekä Euro 4 yhteensopivuus.
Tekniset tiedot:
- 124 kuutiotuuman, 2032 kuutiosenttimetrin amerikkalainen V-twin-moottori (S&S).
- Teräsrunko, jossa koneistettu alumiininen apurunko.
- Uusi Öhlinsin FGRT-sarjan etuhaarukka ja ARCHin alkuperäinen takavaimennin
- - BST:n 5-puolaiset hiilikuituvanteet
- - Asiakaskohtaisesti sovitettu ulkoasu
Arch Method 143:
Eteenpäin suuntautunut ajattelu ja taiteellinen suunnittelu on ollut Arch Motorcyclen perusta. Tämä fokus kiihdytti yritystä esittelemään ensimmäisen tuotantomoottoripyörän konseptin. Pyörässä on hiilikuiturunko, ja tätä proggressiivisesti suunnittelua laitetta valmistetaan vain 23 kappaletta. Kerrostetun design-konseptin ja käsityötaidon avulla rungon rakenteissa on nahkaa, hiilikuitua sekä CNC-työstettyä alumiinia.
- - Moottori on 143 kuutiotuumaa tai toisin sanoen 2343 kuutiosenttimetriä
- - Archin suunnittelema ja Suter Industriesin valmistama CNC-koneistetusta alumiinista, yksiaisainen keinuhaarukka, hiilikuitupäällys
- - Runkorakenne CNC-työstettyä alumiinia jossa ingroituna kerrosrakenteinen nahkaistuin
- - Archin suunnittelema älypuhelinta näyttönä käyttävä "mittaristo"
- - Öhlinsin FGRT-sarjan etuhaarukka hiilikuituilmakalvolla
- - SC Projectsin täystitaani / hiilikuitupakoputkisto
- - Archin suunnittelemat BST-hiilikuituiset "turbiinimalliset" vanteet
- - Omaleimainen etuvalo
Arch 1S:
Archin ensimmäinen tuotantomoottoripyörä, jossa on yksipuolinen takahaarukka. Se on KRGT-1:n kehitysversio. Malli on sporttivaikutteinen ja sen ajoasento aggressiivisempi, mutta pidättäytyy silti powerkruiserin kaavassa. CNC-työstetty alumiini ja hiilikuitu virtaavat tämän elegantin, mutta sportvaikutteisen moottoripyörän linjoissa.
- - Moottori 124 kuutiotuumainen, 2032 kuutiosenttinen amerikkalainen V-Twin
- - CNC-koneistettu alumiinirunko ja apurunko
- - Uudelleen suunniteltu CNC-työstetty alumiininen ja hiilikuituinen polttoainetankki, jossa on integroitu polttoaineen syöttöyksikkö
- - Hiilikuituiset 7-puolaiset BST:n vanteet
- - ABS optiona, Euro 4 yhteensopiva