MV Agusta Dragster 800 RC:n nimessä RC tarkoittaa Reparto Corsea, merkin kilpailuosastoa. Kuten oheisista kuvista näkyy, pyörä uhkuu voimaa - sitä luvataankin peräti 140 hevosvoimaa, mikä on aika siististi puristettu kolmisylinterisestä ja 798 kuutiosenttimetrisestä moottorista kampiakselilta mitattuna.
Mikäli haluaa käyttää mukana tulevaa virityssarjaa, teho nousee 150 hevosvoimaan ja pyörän kuivapaino tippuu "normaalista" 168 kilogrammasta 160 kiloon. Huipputehot löytyvät 12 500 ja 12 800 kierrokselta vastaavasti, ja vääntö 87 Nm 10 100 kierrokselta.
Pyörässä käytetyt komponentit ovat järkiään huippuluokkaa ja RC-osasto on ollut mukana suunnittelemassa pyörää. Kisapyörämäisyyksistä merkki mainitsee mm. vastasuuntaan kiertävän kampiakselin, joka on yhteistä merkin F3-pyörän kanssa. Se auttaa vähentämään inertiavoimia kanttauksissa ja parantaa suorituskykyä.
Virityssarja pitää sisällään mm. titaanisen äänenvaimentimen.
Värit ja grafiikat ovat tietysti peräisin F4 RC -tehdas-superbikesta. Myös iso osa pyörässä käytetyistä osista on hiilikuitua. Numero 37 on tuttu monista muistakin MV:n malleista. Se tarkoittaa merkin voittamien maailmanmestaruuksien määrää.
Takarenkaan leveyden kaikki 200 millimetriä tehnevät parhaansa saadakseen pyörän voiman välittymään tien tai radan pintaan asti. Samaan pyrkii päivitetty elektroniikka. Kuski pystyy valitsemaan eri moottorin tehokarttojen tai omien asetusten välillä, mitä käyttää. Vetopidossa on tarjolla 8 eri valintaa - sen saa myös kokonaan pois päältä, jos luottaa enemmän omaan osaamiseensa. Lisäksi quickshifteri on päivitetty versioon kaksi. Tarjolla pitäisi olla aiempaa pehmeämpiä ja nopeampia vaihtoja molempiin suuntiin.
Moottori täyttää nyt Euro 4 normin vaatimukset. Pyörän moottoriin ja voimansiirtoon on lisäksi tehty pieniä muutoksia tehonlisäyksen ja kestävyyden nimissä.
Pyöriä valmistetaan vain 350 kappaletta, joten jos haluat omasi, kannattaa pitää kiirettä.