Pyörä on omassa lajissaan kaunis, jos nyt niin voi sanoa. Jos Hamiltonin F4 LH44 on karkkipala, niin F4 RC kasvattaa ratamoottoripyöräilystä innostuneelle rintakarvat pelkästä katsomisesta.
F4 RC:tä valmistetaan rajoitettu tuotantosarja. Pyörän väritys ja grafiikat ovat samat kuin tehdaskisapyörässä ja numero 37 kertoo valmistajan maailmanmestaruuksien määrästä.
F4 RC:n moottori on laimennettu versio F4 Reparto Corse kisamoottorista. Se on nelisylinterinen, poraus 79 mm ja isku 50,9 mm. Jakoketju on keskellä ja moottori varustettu radiaaliventtiilein. Teho on sama kuin LH44-versiossa eli 205 hv / 151 kW ja mukana tulevan virityssarjan kanssa 212 hv 158 kW.
Elektroniikassa ja komponenteissa ei ole pahemmin säästelty. Kaasun herkkyys, maksimivääntö, moottorijarrutus, moottorin vastine sekä kierroslukurajoitin ovat kaikki säädettävissä.
Inertiasovelluksessa on asentosensori ja kolme gyroskooppia sekä kolme kiihtyvyysanturia. Sähköinen vaihtoavustin on EAS 2.0.
Pyörässä on kromimolybdeeninen trellisrunko, joka on "suljettu" valualumiinilevyin. Jousituksessa on käytetty NIX 30 tyyppistä täysin säädettävää Öhlinsin etuteleskooppia sekä Öhlinsin TTX 36 -vaimenninta. Ohjausiskunvaimennin on säädettävä.
Jarrutustehosta vastaa Brembo, joka on sovittanut komponentit F4 RC:tä varten. Edessä on kaksi 320 mm levyä ja satulat ovat Brembon 30-milliset nelimäntäiset BP-monoblokit. Takana on nelimäntäinen kaliiperi ja 210 mm teräslevy. Boschin 9 Plu Race Mode ABS sisältää takapyörän nousun eston (stoppien esto).
Pyörässä on käytetty runsaasti hiilikuituosia painon säästämiseksi. Pyöriä valmistetaan kaikkiaan vain 250 kappaletta. Toivottavasti joku niistä päätyy meidän arktisille teillemme tai radoillekin asti.
Aiheesta aiemmin: MV Agustan ja Formula 1 -tähden yhteistyön tulos: F4 LH44, 212 hevosvoiman raketti