Vespa Sei Giorni tekee kunniaa eräälle ensimmäisistä tapahtumista, jotka todistivat modernin, Corradino D’Ascanion suunnitteleman skootterin neroutta.
Sei Giorni pohjautuu Vespa GTS -malliin teknisesti, ja siinä on kautta aikojen voimakkain moottori Vespan historiassa. Moottori on nykyaikainen yksisylinterinen nelitahtinen ja nestejäähdytteinen sekä varustettu polttoaineen suihkutuksella. Se tuottaa 15,8 kW / 22 hv 7750 kierroksella minuutissa. Maksimivääntö on 22 Nm @ 5000 rpm. Pyörä täyttää Euro 4 -standardin vaatimukset.
Pyörän tunnusomaisia piirteitä ovat mm. etulokasuojan päälle asennettu ajovalo sekä samanlainen ohjaustanko kuin alkuperäisessä Vespa Sei Giornissa. Tyyli on alkuperäistä Vespaa, mutta teknologia ultramodernia, Vespan tiedotteessa luvataan. Nopeusmittari on perinteinen analoginen valkoisella taustalla, mutta luvassa on myös sähköistä informaatiota.
Pyörässä on kaarevaksi muotoiltu pyörään istuva pieni, tummennettu tuulilasi.
Pyörän musta numerolevy tulee suoraan legendaarisessa Squadra Corsassa 50-luvuilla käytetyistä Vespoista, ja pyörän ulkonäköä on viilattu mustilla osilla kuten äänenvaimentimella ja vanteiden reunuksilla sekä punaisilla yksityiskohdilla.
Pyörässä on iso tavaratila kypärää varten sekä iso ja mukava istuinosa. USB-portti on vakiona, samoin ABS-jarrut. Polttoaineen kulutukseksi luvataan alle 4 litraa satasella.
Lisävarusteitakin on tarjolla, kuten 42 litran takalaukku ja korkeampi tuulilasi. Lisäksi Vespan Multimedia Paltform antaa älypuhelimesi keskustella Vespasi kanssa. Saatavilla on informaatiota kierrosluvusta, ajonopeudesta sekä tehosta ja väännöstä polttoaineenkulutusta unohtamatta.
Tiedossa ei ole tällä hetkellä, kuuluuko malli myös Suomen maahantuojan ohjelmistoon.