Thrive Motorcyclesin uusi Harley-Davidson XL1200 Kuzuri sopisi ulkonäkönsä puolesta parkkeerattavaksi minne tahansa maailmassa, eikä se taatusti jäisi huomiotta.
Projekti sai alkunsa kaksi vuotta sitten ylimääräisestä Harley-Davidsonin moottorista. Kun sellainen "löytyi" varastoista, sai se nopeasti ympärilleen uusia komponentteja. Lisäksi sen toteuttamiseksi rakennettiin käsin lisää osia kustomoinnin edetessä.
Thrive vieraili Japanissa hakemassa vaikutteita, ja löysi paljon mielenkiintoisia pyöriä Yokohaman Custom Show'sta. Erityisen vaikutuksen tekivät "traditionaaliset" japanilaiset chopperit. XL1200 on nyt nimetty Kuzuriksi, mikä on japaninkielinen nimi ahmalle.
Kustomoitu jäykkä runko tilattiin Brodonololta, ja kun runko saapui pajalle, alkoi muiden osien rakentaminen. Tavoitteena on ollut ajaton, virtaviivainen design täynnä yksityiskohtia. Että pyörä olisi virtaviivaisuuden ja puhdaslinjaisuuden huipentuma. Niinpä siihen rakennettiin uusi tankki ja etulyhty ympäristöineen, uusi niukka takaosa, öljytankki ja sähkölaatikko. Pitkä etuteleskooppi antaa tavoiteltua mataluutta ja uudet pakoputket sliipattua ulkonäköä.
Oheiset kuvat antavat varmaan parhaan vastauksen kustomoinnin tasosta.
Pyörän tekniset tiedot
- Pyörän nimi: Kuzuri
- Tuotantokoodi: #T006
- Tekijä: Thrive Motorcycle
- Suunnittelijat / tekijät: Indra Pratama ja Barata Dwiputra, Thrive Motorcycle
- Alkuperäispyörän valmistaja: Harley Davidson
- Malli: XL1200
- Vuosimalli: 2000
- Tyyppi: 4-tahtinen V-Twin, Evo-moottori
- Kustomointiaikataulu: Tammikuu 2016 - helmikuu 2017
Lisätietoja pyörästä löytyy Thrive Motorcyclesin sivuilta. Asiasta kertoi ensin Designboom.