Royal Enfieldin tulevan 750-kuutioisen uskotaan suunnatun kilpailijaksi toisen perinteitä täynnä olevan eli Harley-Davidsonin Street Rod 750 vastaan. RE:n kannalta kiusallista on, että H-D valmistaa 750-kuutioistaan Intiassa, joten se tarvitsee kotimarkkinoille jotain vastapainoa intialaisen kysynnän suuntautuessa kevareista ja kevari plus -kokoisista pyöristä keskikokoisiin ja vähän suurempiinkin.
Royal Enfieldin 750-kuutioinen moottori istutettaneen Continental GT:n kaksoiskehtorunkoon. Se on valmistajansa tähän mennessä ainoa kaksoiskehtorunko ja myös ainoa, johon mahtuu 750-kuutioinen moottori. Uuden moottorin odotetaan olevan ruiskulla varustettu kaasuttimien sijaan.
Royal Enfieldin maailmanvalloitusuutiset myös jatkuvat. Sen läsnäolo on Yhdysvalloissa ollut lähinnä nimellistä, mutta nyt se on avaamassa myymälää Milwaukeehen, suoraan Harley-Davidsonin kotikentälle. Tukkutoiminta puolestaan sijoitetaan Dallasiin. Vaikka dealereistä ei vielä olekaan tunkua, Royal Enfieldiltä korostetaan sitä, että heillä ei ole mitään kiirettä: "olemme pitkällä juoksumatkalla".
Asiasta kertoivat Cyril Huze ja Detroit News.
Sekä H-D että RE kuuluvat maailman vanhimpiin moottoripyörävalmistajiin. RE aloitti jo 1901 ja H-D:kin 1903.