Federal Moton Shaun Brandt on yksi kustomointiskenen nousevia tähtiä, mutta kun hän halusi itselleen pyörän, niin hän kääntyi Chigagon Powder Monkeesin Mike Mullerin puoleen.
Yhteistyö on tuottanut - niin epäortodoksiselta kuin se kuulostaakin - hienon lopputuloksen. Brandtilla on nyt hieno, helposti operoitava SR500, joka taittuu nätisti kaupungin tiukoissa risteyksissä ja sopii myös cruisailuun rantabulevardeilla.
Brandt on alunperin kotoisin Kanadasta, mutta muutti hiljattain hieman aurinkoisemman ja lämpimämmän sään perään Miamiin.
Muuton mukana iski hinku uuteen pyörään, ja ainoa vaihtoehto oli vanha SR500, vuosimallia 1978. SR500:set ovat kysyttyjä, joten niiden hinnat ovat melko korkealla, virheettömän kuntoisen saa noin 3000 dollarilla.
Pyörän hankittuaan hän soitti Mikelle, ja miehet päättivät luoda pyörän, joka on hauska ajettava lyhyillä matkoilla. Inspiraatiota he hakivat Daniel Peterin kuulusta XR650:stä.
Suurimmat visuaaliset muutokset ovat Yamaha TT500:n tankki ja 70-luvun ajovalo. Tässä tapauksessa se on peräisin Honda TL250:stä.
Monovaimennin on peräisin Triumph Street Triplestä ja sen yläpuolella on kustomoitu istuin ja sitä kannattava apurunko.
Silmältä piilossa on nykyaikaista elektroniikkaa kuten Motogadgetin m-Unit. Johdotus on vedetty ohjaustangon sisään ja takana on Batesin takavalo.
Yksisylinterin ilmajäähdytteinen moottori on saanut muuten olla rauhassa. mutta vähän jytää ja pehmeämpää kaasunvastetta Mike sai aikaan asentamalla Dime City Cyclesin virittämän Mikunin VM38MM-kaasuttimen. Ilmansuodin on K&N:n kevyemmin hengittävää sorttia. Myös pakoputki on pistetty uusiksi. Renkaina on Metzelerin Karoo 3:t.
Shaun Brandt nimesi pyörän "Sunshine State of Mind:ksi". Myös pyörän maalaus on tosi minimalistinen. Asiasta kertoi Bike Exif.