Moottoripyöristä innostunut Bill Ward työskenteli aikanaan insinöörinä Shrewsbury Wagon Worksillä höyryvetureita ja -lauttoja sekä myöhemmin diesel-kuormautoja ja -vetureita valmistavassa yrityksessä. Yritys myytiin myöhemmin Rolls-Roycelle.

Bill Ward kertoo olleensa aina erityisen kiinnostunut sivuvaunumoottoripyöristä ja vieneensä vaimonsa ja vanhemman tyttärensä vierailulle Lontooseen aina lomilla. Viime vuosinaan hän osti Pantherin, jonka restauroi ja sittemmin BMW:n.

Samassa huutokaupassa myydään myös hänen omistamansa Austin 7 vuosimallia 1936. Se on ollut hänen hallissaan 30 vuotta, ennen kuin hän erään mekaanikkoystävänsä kanssa restauroi sen.

Pantterin puraisu

1962 Panther Model 120 -yhdistelmä.

Kun Ward oli saanut Pantherin restauroitua, hän potkaisi sen käyntiin, mutta kaikki ei ollutkaan ihan niin kuin piti, vaan takaisinpotku mursi hänen nilkkansa. Se taas pani hänet ostamaan vuosimallin 1961 BMW R69:n, jossa on sähkökäynnistys! Hän ei koskaan enää ajanut Pantherilla kunnes monta vuotta myöhemmin eräs hänen ystävänsä käynnisti sen hänelle.

Hänen viimeinen matkansa BMW:llä oli Onslow Park Shrewsbury Steam Rallyyn viime elokuussa. Surullista kyllä, hänen terveytensä on heikentynyt, joten hän joutuu jättämään väliin kaikki paikalliset rallit ja muut tapahtumat.

– Kaikki tuntevat hänen BMW:nsä. Hän voitti monia palkintoja kaikilla pyörillään ja oli niistä todella ylpeä. Olen surullinen, nähdessäni, että ne myydään, koska ne ovat olleet suuri osa elämääni, mutta toivon, että ne menevät ihmisille, jotka rakastavat ja iloitsevat niistä, kuten mekin olemme tehneet, totesi Bill Wardin tytär Alison McCarthy.

1962 Panther Model 120 -yhdistelmä.

Pyörät

Wardin kokoelman ensimmäinen pyörä on sininen ja valkoinen vuosimallin 1936 Nimbus Model C Sport -yhdistelmä 750 cc, jonka hinta-arvio on 7700 - 10 000 euroa. Pyörä on restauroimaton ja alkuperäisessä kunnossa, numerot täsmäävät ja pyörä on käyntikunnossa. Se on varustettu Benderin sivuvaunulla.

Toinen pyörä on vuosimallin musta-oranssi 1962 Panther Model 120 -yhdistelmä cc 645. Sen hinnaksi arvioidaan 5500 - 7700 euroa. Pyörä on restauroitu aiemmin, ja sen numerot täsmäävät. Pyörä on myös käyttökunnossa, ja siinä kaksipaikkainen Watsonian sivuvaunu.

1961 BMW Model R69S -yhdistelmä 800 cc

Kolmantena kolmipyöräisenä kaupan on entinen Hollannin poliisi pyörä. Valkoinen vuosimallin 1961 BMW Model R69S -yhdistelmä 800 cc. Sen hinnan arvioidaan liikkuvan välillä 16 500 - 19 000 euroa. Pyörä on restauroitu ja sen numerot täsmäävät ja se on käyttökunnossa. Se on varustettu Steibin sivuvaunulla. Pyörä on vanha Hollannin poliisin vuosina 1961-1971 käytössä ollut ja siinä on edelleen alkuperäiset laukut.

Kastanjanruskea vuosimallin 1957 1000-kuutioinen Ariel Model Square Four -yhdistelmä on Wardin neljäs pyörä. Sen hinta-arvio on niin ikään 16 500 ja 19 000 euron välillä. Pyörä on restauroitu aiemmin, sen numerot täsmäävät ja se on käyttökunnossa sekä varustettu Steibin sivuvaunulla.

Vuosimallin 1957 1000-kuutioinen Ariel Model Square Four -yhdistelmä

Wardin kokoelmaan kuuluu myös viehättävän sininen vuosimallin 1936 Austin Seven Pearl Cabriolet 858 cc, jonka hinta-arvio on 4400 - 6600 euroa. Auto on hiljattain restauroitu, ja toimenpiteet on tallennettu valokuvin. Auto on käyttökunnossa ja siinä on tehdasuusi katto.

Lisätietoja H&H Classicsin sivuilta.

1936 Austin Seven Pearl Cabriolet 858 cc