Pyörässä on punainen runko ja punaiset vanteet sekä "tyylikkään satiininvalkea" yleisväritys. Tarjolla on tietysti myös edellistä klassisempi Ducatin oma punainen punaisella rungolla ja mustilla vanteilla.
Hypermotard 939 SP:ssä on 937 cm3 Ducati Testastretta 11° moottori, joka on Euro 4 -normit täyttävä. Tehoa on tarjolla 110 hevosvoimaa ja vääntöä 95 Nm. Vakiona mukaan tulevassa Ducati Safety Packissa on 3-vaihtoehtoa tarjoava ABS, 8-valintainen luistonesto sekä kolme ajomoodia. Joka ajomoodissa on - Ducatin tapaan - erilaiset elektroniset asetukset, jotka antavat kukin Hypermotardille oman erilaisen persoonan.
Hypermotard 939:ssä on Kayaban upside-down etuteleskoppi, jonka halkaisija on 43 mm ja joustomatka 170 mm. Takana on säädettävällä vaimennuksella varustettu Sachsin vaimennin, joustomatkaa on tarjolla 150 mm. Pyörän kuivapaino on 181 kg ja istuinkorkeus 850 mm. Renkaina on Pirellin Diablo Rosso II:t.
Sarjan kallein ja urheilullisin version on Hypermotard 939 SP, jonka kuivapaino on himpun pienempi, 178 kg. Siinä on vakiona täysin säädettävä Öhlinsi 50 mm usd-keula, jonka joustomatka on 185 mm. Takana on täysin säädettävä Öhlinsin vaimennin, jonka joustomatka on 175 mm. SP:n alustaa on myös nostettu, ja se sallii 47,5° kallistukset. Pyörän istuinkorkeus on 890 mm. Renkaina SP:ssä on Pirelli Diablo Supercorsa SP:t.
Pyörän pitäisi olla maahantuojalla vielä tämän vuoden puolella.