– Tämä vetää hiljaiseksi, kommentoi Imatranajon markkinoinnista vastannut Marko Heija saatuaan numerot selville. – Täsmällistä määrää ei voi kuitenkaan laskea, sillä kaikki 18 vuotiaat pääsivät alueelle ilmaiseksi.
Ensiapuhenkilöstöä työllistivät yleisön sairauskohtaukset lähes yhtä paljon kuin radalla tapahtuneet kaatumiset. Vakavin loukkaantuminen oli yhdeltä kilpailijalta murtunut solisluu. Tämänvuotisissa Imatranajoissa kaatui kolmessa päivässä yhtä monta kilpailijaa, kuin SM-sarjan osakilpailuissa yhtenä päivänä keskimäärin. Joten siinäkin suhteessa ajot sujuivat suotuisasti.
Vaikkei IRRC-sarjan kilpailuissa suomalaisajajia palkintopallille noussutkaan, kuultiin Maamme-laulu sivuvaunujen kilpailun jälkeen, kun hallitseva maailmanmestaripari Pekka Päivärinta/Kirsi Kainulainen teki sen mitä heiltä odotettiin.
Toki suomalaisia oli mukana myös soolopyöräluokien mitalikamppailuissa. Varsinkin suomalaistalli Markka Racingin kolmikko Pauli Pekkanen, Erno Kostamo ja Juha Kallio esiintyivät edukseen sekä IRRC-sarjan superbike-luokassa, että saman kokoluokan kansainvälisissä open-starteissa. Eniten pokaaleja isossa luokassa kahmi odotetusti ensimmäistä kertaa suomalaiskatsojille esiintynyt saksalaisen, katuratakisoihin keskittyvän Penz13-tallin ajajat. Perinteisissä Mansaaren TT-kilpailuissa kovaksi keitetty kolmikko Michael Rutter, Dan Kneen ja Alerssandro Polita eivät antaneet muille kuin jokusen pytyn.
Järjestyksessään 53. Imatranajon positiivinen jälkimaku taannee osaltaan ajojen jatkumisen ja kilpailualueen edelleen kehittämisen.