Multistrada 1200 Enduro Pron uudessa Sand- eli hiekanvärisessä vaihtoehdossa on kovakouraisempaakin käsittelyä kestävä pinnoite etupäässä ja tankin päällä. Lisäksi Pro-mallin istuin on kaksivärinen ja sekä apurunko että laturin ja kytkimen kopat on värjätty mustiksi.
Pyörän offroad-henkeä on korostettu Pirelli Scorpion Rally -renkailla. Edessä rengaskoko on 120/70 R19 ja takana 170/60 R17. Renkaitten pitäisi toimia hyvin sekä offroad- että asvalttikäytössä.
Muita Pro-piirteitä ovat Touratechin kaatumaraudat, joissa on LED-valot, matala tuulilasi, joka puolestaan sopii hyvin seisaalta-ajoon sekä Termignonin titaaninen katulaillinen tehovaimennin.
Pyörän moottori on 152 hevosvoiman DVT (Desmodromic Variable Timing) eli muuttuvasäätöisellä venttiilienajoituksella varustettu Testastretta, joka on Euro 4 -hyväksytty.
Ajo-ohjelmavalinnat ovat kuten aiemminkin Enduro, Touring, Sport ja Urban. Eli Ducati tarjoaa samaa neljä pyörää yhdessä teemaa kuin aiemminkin. Ja asetuksethan todella toimivat myös erittäin hyvin. Paitsi tehokarttaa, säädöt vaikuttavat samalla myös ABS-jarrujen ja jousituksen sekä vaimennuksen säätöihin.
Multistrada 1200 Enduro Prossa on myös kaarrejarrutuksessa lukkiutumattomat ABS-jarrut, kaarteen mukaan kääntyvät valot (DCL), luistonesto (DTC), wheelien esto (DWC) sekä puoliaktiivinen jousitus / alusta eli Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution system. Sen joustomatka on 200 millimetriä. Lisäominaisuutena pyörässä on vielä Vehicle Hold Control (VHC) eli pyörä pysyy paikallaan ylämäissä, mikä helpottaa lähtöä varsinkin vaikeissa oloissa.
Pyörässä on myös vakionopeuden säädin, bluetooth-yhteys multimediajärjestelmän kautta, jolloin matkapuhelimen voi kytkeä pyörän järjestelmään ja myöskin ohjata sen kautta - ottaa vastaan puheluja, tekstiviestejä, tekstata, valita musiikkia ja näyttää informaation pyörän TFT-näytöllä.
Multistrada 1200 Enduro Pron erikoispiirteet
- - Hiekkaväri
- - Kaksivärinen istuin
- - Musta apurunko
- - Mustat laturin ja kytkimen kopat
- - Matala tuulilasi
- - Touratechin kaatumaraudat sekä lisä-LED-valot
- - Termignonin titaaninen tehovaimennin
- - Pirellin Scorpion Rally -renkaat
Vakiovarusteet
- - Ducati Testastretta DVT -moottori
- - Boschin Inertial Measurement Unit (IMU)
- - Bosch-Brembo ABS 9.1ME kaarrejarrutuksessakin lukkiutumattomat jarrut
- - Vakionopeudensäädin
- - Ajomoodien valinta
- - Ducatin Multimedia-järjestelmä (DMS)
- - Ride-by-Wire Power Modes (PM)
- - Ducati Wheelie Control (DWC)
- - Ducati Traction Control (DTC)
- - Vehicle Hold Control (VHC)
- - Sachsin semi-aktiivinen sähköisesti säätyvä alusta (front and rear): Ducati Skyhook Suspension (DSS) Evolution system
- - LED ajovalo ja Ducati Cornering Lights (DCL)
- - Mittaristo, jossa TFT 5” värinäyttö
- - Keskiseisontatuki