– Uskon, että hyvä suoritus riittää palkintopallille IRRC-starteissa, ei se ole kummonen temppu, katsoo Kallio perustellen näkemystään kevään ensimmäisellä kilpailulla.
– Hollanti kertoi missä mennään. Tuloksellisesti Hengelon kisa ei sujunut odotetusti, mutta yksittäiset kierrosajat kertoivat minun pystyvän haastamaan kärkikuskit.
Kallion tuhatkuutioinen BMW-pyörä kärsi Hengelon kilpailussa pienistä vaihteisto-ongelmista. Kahden kuukauden kilpailutauko on käytetty suomalaistallissa hyväksi.
– Vaihdeaski pelaa ja moottorista on kutiteltu lisää herkkua. Käymme viikonloppuna Motoparkissa ajamassa testiä ja säädämme pyörän jousituksen kuntoon, vakuuttaa Kallio ja kertoo millä eväin Imatralla pärjätään.
– Sylkästään käsiin, lopetetaan lässyttäminen ja aletaan ajamaan.
Juha Kallio ajaa Imatralla sekä IRRC-sarjan Superbike-luokassa, että saman kokoluokan kansainvälisessä Open-startissa. Näiden lisäksi imatralainen kipuaa HRP-tallin kuussatasen Suzukin satulaan 600-kuutioisten Supersporttien Open-startissa.
Heinäkuun 7-9 pnä ajetavan BMW Delta Bavaria 53. Imatranajon sivuvaunuluokkaakin ajetaan maailmanmestarivetoisesti, sillä Superside MM-sarjan hallitseva mestaripari Pekka Päivärinta/Kirsi Kainulainen ovat varmistaneet tulonsa. Vastaansa kaksikko saanee jokusen kovatasoisen brittiparin, joiden nimi varmistuu lähiaikoina.
Varsinaisten kilpailulähtöjen ohessa Imatran Vuoksenrannan rataa kiertää menneiden aikojen MM-mitalistien ja Imatran voittajien näytösajo. Multimestari Giacomo Agostini saa radalle seurakseen aktiiviaikojensa kovan vastustajan, vanhan tiimikaverinsa Teuvo Länsivuoren. Iisalmelaiskonkari käskee näytösajossa Suzuki RG 500-pyörää.